Micke-Jarhl Fick hem 4 st småttningar från Nya stoby idag väldigt fina knappt 5cm ungefär bilder kommer
DaRe Blir intressant att höra vad du tycke rom dem. Snabba rackare och vackra dessutom. Har bara hört positivt om dessa fiskar.
Museo12 Såg de i Stoby i karet för en vecka sen. Ifall du köpte de fyra som var kvar i det. De var himla häftiga. Dom hade tydligen fått en del oxhjärta. När jag får plats ska jag också pröva dem. Vad har du för akvarium till dom nu? Kör du de ensamma? Bara nyfiken : )
Norrland Micke Fick hem 4 st småttningar från Nya stoby idag väldigt fina knappt 5cm ungefär bilder kommer Kul. Väldigt populära här på Oahu. Dom går alltid att få tag på. Lika populära som knife fish, oscar, flower horn etc.
Micke-Jarhl Såg de i Stoby i karet för en vecka sen. Ifall du köpte de fyra som var kvar i det. De var himla häftiga. Dom hade tydligen fått en del oxhjärta. När jag får plats ska jag också pröva dem. Vad har du för akvarium till dom nu? Kör du de ensamma? Bara nyfiken : ) jo det var dom jag köpte,dom har en 300L balja ensamma med lite rötter fått lite mysis idag som de tog med stor aptit någon oxhjärta har jag inte för tillfället...
Micke-Jarhl http://www.youtube.com/watch?v=1dtRvpwve7c&feature=related Rejäla bitar!!blir kanske de som tar över här hemma sen växer kanske fort vi får se,tycker de är fina.
Museo12 Micke jo det var dom jag köpte,dom har en 300L balja ensamma med lite rötter fått lite mysis idag som de tog med stor aptit någon oxhjärta har jag inte för tillfället... Kul! Ser framemot mot foton!
Leopoldi Dom växer väldigt sakta. Prova och ge dom små bitar av frysta räkor. Det går att lära dom ta pellets.
Sydney Kul och se, ska själv införskaffa dem inom någon månad. Står att de kan vara rätt skygga, något du märkt av? Var tror ni är lättast att få tag i Datnioides microlepis i stockholmsregionen? BILDER!!!
DaRe Vinsta zoo brukar ha bra sortiment på denna typ av firre. http://www.arkenzoo.se/default.asp?show=7&sid=112&afid=57
Micke-Jarhl Kul och se, ska själv införskaffa dem inom någon månad. Står att de kan vara rätt skygga, något du märkt av? Var tror ni är lättast att få tag i Datnioides microlepis i stockholmsregionen? BILDER!!! mina är inte alls skygga kommer fram direkt när man lyfter på täckglaset och ska mata tex... väldigt nyfikna snarare
Micke-Jarhl nu käkar dom räkor åxo i bitar riktiga matvrak hehe ska försöka få igång kameran visa lite nu väldigt fin fisk ...
Museo12 Micke nu käkar dom räkor åxo i bitar riktiga matvrak hehe ska försöka få igång kameran visa lite nu väldigt fin fisk ... Nu har jag varit i Stoby igen och kom hem med tre Dats. Riktigt häftiga fiskar. Nyfikna som få... Ångrar lite att jag inte köpte fler. Hur mår dina nu Micke?
Micke-Jarhl tjena! jodå de växer på sig tror mina är 7-8cm nu bråkar lite emellanåt men överlag riktigt trevliga nyfikna djur de käkar 4-5 skalade räkor om dagen som jag smular i bitar... varit lat med bilder ska försöka bättra mig kanske till helgen
Museo12 Det lustiga är att mina var pigga nyfikna och livliga. Var kanske lite tidig med delvatten byte, för efter är de mycket skyggare och rädda. Får väl hoppas det går över. Det var också samtidigt som jag slutade ge de oxhjärta som de fått i butiken. Slutade med det då det dels smutsar ned och dels känns det inte som naturlig föda för Datnoides.
Zten Jag hade 4-5st dats, IT och NTT i blandade storlekar från 5 till 20cm. Så fort lyset gick igång så krampade de under en och samma rot tills det att det blev mörkt igen. 1,5 månad, sen tröttnade jag på att aldrig se något, så nu har jag bara orädda fiskar istället. :D
Museo12 Micke verkar i alla fall få fart på sina. Och på svenska monsterfishforum hyllas Dats som en av favoritfiskarna. Men, jag har hört fler som haft problem med skygga fiskar, men att det tagit några veckor sen var de livligare. 1,5 månader är lite länge....
dezplay jag har 2 dats, en runt 8cm och den andra kanske 5cm. först hade jag dom i ett 160liters tillsammans med svärdbärare och där var dom skygga hela tiden. När jag senare slängde i dom i mitt stora kar med centralare och madagaskar blev dom genast modigare och är framme hela tiden. vet inte vad det kan bero på...