Vatikanen lever som man gjorde på 1600-talet och bakåt. Frågan är när dom ska vakna upp.
Tyvärr är dom och än större grad muslimerna låsta vid en bok (två olika) och som gör deras föreställningsvärld begränsad och enligt mitt sätt att se det utgör ett hot mot den frihet vi i vår del av världen tar för givet. Eftersom boken (böckerna) är sanning i deras föreställningsvärld blir allt som inte överenstämmer med boken inte tillåtet.
Den kristna högern i USA och de religiöst bokstavstroende muslimerna är ett hot mot det sätt jag (vi?) valt att leva. (Många hotbilder blir det)
Vet inte hur det kommer sig men de senaste tre gångerna jag flugit hem från Afrika har jag hamnat bredvid någon religiös tok från Texas. Jag tror inte ni kan föreställa Er hur galna dessa människor är. Deras värderingar har påverkat min syn på religion ganska mycket. Intressanta möten, men fullständigt vridna uppfattningar. Ganska trevliga som personer men som sagt inte mycket till logiskt tänkande. Evolutionen är ett kärt samtalsämne för mig vid dessa möten. Synd bara att min kunskap om den är så begränsad. En av de mer intressanta bevisföringana mot evolutionen är att det står ju i Bibeln att Gud skapade allt.
När nu Carin Jämtin (s) vill införa muslimska helgdagar i Sverige kan jag bara konstatera att dels sossarna flörtar vilt och att man inte har så bra kontakt med sin äldre väljarkår. Dessutom är det ju helt fel väg att införa fler religiösa helgdagar. Det vore riktigare att avskaffa ett antal av de som finns.