cfakvarielagret Vi har dåligt minne rymden 50 år sedan ......ingen minns. Tjernobyl 25 år sedan visst man kommer ihåg men bryr sig inte. Japan otäckt men det var ju flera månader sedan o ingen skriver något längre så det är nog ofarligt nu.
cfakvarielagret Precis, och nu vill alla se Bin ladins sönderskjutna ansikte! Man måste hålla sig till tråden ....................... allt inom 50 år vad gjorde du själv 12 April 1961 själv var jag under tillverkning .... +o(
HaE Konstigt nog så kommer inte folk ihåg att Ryssarna var först upp i rymden. Hatten av för Yuri Gagarin som gav sig in på ett äventyr som i bästa fall skulle sluta med att han fick sätta fötterna på moder Jord igen.
PatrikMalmo Klurar på det där med 50 år och liknande till och från. I relation till min gammelmorfar så kommer det under mitt liv troligen inte hända något direkt banbrytande. Det gammelmorfar var med om klår ju allt med hästlängder (bokstavligt talat). Vi pratar radio, tv, telefon, mobil, dator, rymdfärder, flyg, bilens utveckling/introduktion i samhället, från häst till traktor i jordbruk/skogsbruk, kylskåp, elektricitet, toalett istf utedass, dusch... ja, det jag sett hittills i mitt liv har inte varit särdeles banbrytande... *s* ...eller har jag dåliga ögon? Min mor fick honom att sätta sig i en bil iaf. När hastigheten kom upp runt 30 km/t och gammelmorfar håller sig krampaktigt i sätet, så skriker han "det går för fort!!". Han menade på allvar att människan inte var byggd för så höga hastigheter, och det kan jag ju ge honom rätt i - när man ser hur illa det kan gå med en krock enbart i 50 km/t. Det enda jag kan hänga upp i julgranen är väl internet, men det känns lite fjuttigt någonstans... Hilsen, /P
Gabbi HåKonstigt nog så kommer inte folk ihåg att Ryssarna var först upp i rymden. Hatten av för Yuri Gagarin som gav sig in på ett äventyr som i bästa fall skulle sluta med att han fick sätta fötterna på moder Jord igen. Inte bara kommer ihåg. Var inte hans sista ord något i stil med; Finns det korv? Pojechali!"