StefanL Riktigt fina fiskar Cronan. Gillar framförallt röd zebra som du har...fina orangeröda honor och klarblå hanar. Snyggt!
Cronan Tackar. Gillar själv rödzebra klart underskattad fisk. Tyvär finns det för många som drar upp skit fisk av just rödzebra och verkar tro att det räcker med att mata dom med mängder med astaxanthin så får man fin fisk. En fisk som tappar färg redan efter en vecka kallar jag inte fin fisk utan lackerad fisk och att dom sen har kroppsform som en Aulonocara gör ju inte saken bätre. Matar mina rödzebror max en gång i veckan med räkmix med astaxanthin i. (Var bara tvungen man blir så irreterad när man åker runt och ser rödzebror i butiker eller för den delen hema hos folk som dom säger är kanon finaB()
Jonas_ Många bra bilder :) gillade röd zebran speciellt, rolig fisk med underbar färg har själv 3+7 hemma i ett 500liters.
Cronan JJ Får man fråga vad du gav för Copadichromis geertsi ? Ursäkta såg inte förren idag att du hade frågat. Dom tog 395kr och sen fick jag även NCS rabbat.
imported Tack, dom är ju ganska dyra men det är nog värt pengarna när hanarna färgar ut! Det får bli nästa innköp :)
Ciklidparet Bild på våran lilla Aulonocara "fire fish" hona som vi hoppas ska börja tugga snart igen :D
Cronan Bilder från i kväll. Inga bilder som vinner någon tävling direkt men va f-n lägger upp dom iaf. Lethrinops sp. "red cap" vissar lite färg iaf men tar ett par månader till innan han kan göra sig själv rättvissa. 36452 Labeotropheus trewavasae 36453 Protomelas taeniolatus , Hinderi 36454 Någon stans bakom munen befinner sig en Pseudotropheus williamsi . 36455
Erik-Osterlund 1. Dåligt färgad Geertsihane, rädd för kameran (eller telefonen rättare sagt) :) 2. Geertsi ungfisk 3. Lethrinops albus "kande island" tuggande honor 4. Bild på stora burken 5. Rhampochromis sp. "chilingali" Hona med hane i bakgrunden