roedkft HåVar hos Laestander och fotade lite av hans firrar igår. Häftiga fiskar och häftiga bilder:D
DaRe HåPetrotilapia sp. "yellow chin" . Så himla grymma fiskar och bilder. Dessa har inte dykt upp för ofta på bild i forumet. Fler som har dem?
DaRe Sv: Växter En riktigt fin firre helt klart. Har de ett intressant beteende oxå? Hur pass vanligt förekommande är den? Jag har inte sett så mycket av den tidigare Edit: En artbeskrivning vore trevligt tycker jag.
laestander kul att fiskarna uppskattas har köpt yellowchin gruppen på aquatropic i sala och han sa att dom inte var så vanlig. dom ynglar av sig som bara denn ialla fall och det finns nog några i trakten runt mig nu i alla fall. Säkert många ändå som har den men det finns vanligare fiskar i af. snygga bilder blir det med när Håkan fotar.
jemtlanningen Hej ciklidvänner om ni undrat var jag varit så har jag haft en down period. men det på väg uppåt igen. Efter alla bilder som jag sett på denna sait. jag ska väl starta upp igen till hösten med nytt kar med mallawis som jag kan bäst och som det är lite fart i. men denna gång blir det inte mbunas. det bli annat vet inte riktigt nu men jag kollar mycke på hinderi och copadichromisarter och sånt. är ganska less på mbunas som jag har haft sånna nu i ca 15år. kommer att kika då och då men återkommer med bilder på karet och fiskarna till hösten.Men ni får gärna komma med råd. MVH Lennart