Äggen brukar kläckas på två dygn och larverna som inte kan simma men har en hygglig gulesäck flyttas av föräldrarna, har du sett om det sprattlat något kring äggen eller därikring? Därefter tar det ytterligare ~7 dagar innan de är frisimmande.
Om äggen äts upp på natten kan det vara envetna malar och då hjälper det med nattbelysning till de kläcks och blir larver.
Om de vitnar och äts upp av föräldrar så betyder de att de möglar och föräldrarna äter upp dem för att det inte ska spridas till fler ägg. Det finns något medel man kan pytsa i som minskar möglingen, men det borde räcka med bra cirkulation och fräscht vatten
Om de äts upp av föräldrarna trots att de inte vitnar så kanske de är stressade eller nåt. Vet ej
Vilket passar bäst in?
Inget sprattel vad jag har sett, har inte heller sett dem flytta några larver. De har däremot förberett flytten med att gräva en gropp i gruset i närheten av där äggen finns. Jag har inte sett några vita ägg, utan de har snarare en gulaktig färg.
Jag misstänkte också malarna, men jag har hela tiden kört med nattlampa.
Jag tror inte att de beror på stress, cikliderna är kungarna i akvariet. Jag har förutom cikliderna: 4 ancistrus i varierande storlekar, 2 små L142, 25 diamanttetror och 10 Corydoras Black
Akvariet är på 840 liter
2 ytterfilter 2080 och 2075
Bra, stabila vattenvärden