kajp Håller ff på för det fulla o fixa med mina bilder från Asientrippen o slipar på några eventuella artiklar. Men fick också några bilder över som kanske kan va något. Granne med en av de stora diskusodlingarna vi besökte i Singapore fanns en ciklidodling. Frågan var vill ni kolla? Och så klart ville man det så vi gick dit. Det man fick se verkade vara ett obemannat ställe där ingen skött varken fisk eller akvarium på evigheter så mina reskamrater Cuneyt, Tony o Jörgen lämnade rätt omgående.
DaRe Tråkigt att det ska behöva vara så. De är för billiga för att annat än mängd ska räknas enstaka spelar ingen roll
kajp Men så kom då ägaren till detta place. Iklädd den normala arbetsklädseln dvs Äkta Celvin Clein kalsonger. :-| Han påpekade snällt för mig att fisken fanns utanför i de betongkar de hade. Jag uppskattar dessa till ca3x3meter o 50 djupa. Filtrering finns inte o allt ligger i starkt solljus så sikten i vattnet är i princip noll. Så förväntningarna var också i princip noll men Mr CC ville gärna visa vad som fanns i dessa uppskattningsvis 50-75 betongdammar. Så vi for runt med två håvar o en kamera. O nu kan ni börja gissa vad som fanns i dem ;)
kajp Anders i Plattfisk;) Anders det vore för enkelt. O sedan är det inte en art utan snarare en i varje betongdam.
Ola-Sjodin Intressant! Jag skall till Singapore i mitten av oktober. Har du något tips på någon odlare som är bra och dessutom tar emot besökare?
kajp Det är inte så svårt för de ligger rätt samlade i två områden men jag kan Pm.a dig lite adresser.
Ola-Sjodin Det är inte så svårt för de ligger rätt samlade i två områden men jag kan Pm.a dig lite adresser. Tack, det vore bussigt.