Tack Ove, ja det är lurigt när väl karet börja käka så är det lätt att missa lite i tillsatserna.
Mitt kar ligger på drygt 1 KH om dagen i förbrukning, men det har fortfarande lite nycker för sig.
Kör med Balling enligt Oceanakvariums recept, har hade i veckan svårt att hålla uppe Ca. Så ja mätte Mg (vilket inte är mätt på ett par månader),, hade 1050 i Mg. Har fått tillsätta 6dl MgCl utöver ballingreceptet för att komma på banan igen
Det är lurigt att helt skippa mäta en parameter när karet fortfarande är i tillväxtökning.
Ok 1 kH om dagen var ju en hel del, jag får nog mäta lite oftare. Något Mg-test har jag inte, ska inköpas omedelbart. Jag har också svårt att hålla kalcium på lagom nivå.
När jag startade mitt saltkar så var det lite med vänsterhand eftersom jag hade ett tomt kar. Jag hade tänkt göra det så simpelt som möjligt och inte hålla på med så avancerade saker som Ballingmetoden, biopellets och vodka etc. Men jag tillsätter redan nu, ett par ggr/veckan Kalcium, karbonat, järn och zink. Snart dax att köra Balling fullt ut och på rätt sätt:I