Pink_Tess
Tänkte sno sambons 80L "mollyhotell" alltså en kub och göra ett Taganyika kar av det.
Frågan är vad kan jag ha däri? Skulle helst vilja ha Julidochromis dickfeldi och Lamprologus similis .
Men kan bli lite trångt va? Eller vad tror ni?
Fler tips på andra ciklider som skulle passa mottages gärna ;)
DaRe
Det borde väl fungera utmärkt.
Trevliga firrar.
shcolsson
80 liter funkar utmärkt till vilken som. Jag hade valt "jullar" och då min favorit ornatus men dickfeldin är jädrans fin den också. Skicka in bilder :). Mollyhotell + jullar = drömläge om du frågar mig.
Pink_Tess
Låter ju riktigt lovande det här! :)
Jullar är jag med på att det funkar men funderingen är mer på om det går att kombinera de båda arterna utan att det blir trängsel och blodbad?
shcolsson
Kan absolut vara värt att prova. Tror inte det blir något blodbad. Grottor/stenar i en del och snäckor i andra så kan de nog samsas. Åtminstone värt ett försök.
HaE
Karet är nog på gränsen för J. dickfeldi, men det kan vara värt att prova med ett par. Kom ihåg att Julidochromis är känsliga för stora vattenbyten, så byt 10-15% vatten ofta istället än ett större vattenbyte i veckan. Annars kan par splittras. Har själv upplevt detta med J. ornatus för många år sedan.
shcolsson
Jag tror det går fint. Jag har odlat ornatus i 50 liters, (kärt minne) då gick dom iofs ensamt ett par.
Pink_Tess
Jag får väl testa helt enkelt ;) så får jag väl flytta snäcklekarna om det inte funkar.
Men det verkar ju iaf som att det finns lite potential.