_AquA_ Gillar dessa skarpt. De var lite stillastående och loja, så jag skaffade 6 st briljanttetror som sällskap till dem. Nu simmar de runt lite mer aktivt. Är det redback? Ser lite orange/rött ut på huvudet. Fina i vilket fall
PiaJo Liten film på mina Peru Altum och apistgramma staecki hannen som ville vara med på ett hörn :)http://www.youtube.com/watch?v=k-rims_eOik&feature=youtu.be
Charlotte Är det redback? Ser lite orange/rött ut på huvudet. Fina i vilket fall Peru Altum är det. Det är nog något som speglar sig på bilden som gör att de ser lite orange/röda ut.
kajp En liten film från vår resa. Filmen är tagen i ett tillföde till Rio Tabajos Här kan man snacka fenhöjd och detta är vanlig P scalare. Mer filmer o bilder kommer på stämmani Malmö w_6fGg3prfo&feature
FrePGun En liten film från vår resa. Filmen är tagen i ett tillföde till Rio Tabajos Här kan man snacka fenhöjd och detta är vanlig P scalare. Mer filmer o bilder kommer på stämmani Malmö w_6fGg3prfo&feature Hm, får fel medelande om att filmklippet ej är tillgängligt...
Kawasa Hm, får fel medelande om att filmklippet ej är tillgängligt... Du måste har Adobes senaste flash player installerad, om du sitter på jobbet och inte har admin rättigheter på datorn du använder så kan det bli svårt, filmen funkar fint ;)
Kawasa En liten film från vår resa. Filmen är tagen i ett tillföde till Rio Tabajos Här kan man snacka fenhöjd och detta är vanlig P scalare. Mer filmer o bilder kommer på stämmani Malmö Nice film, mycket partiklar i vattnet där, ungefär 2:04 in i filmen så dyker det upp en annan ciklid, vet någon vilken art det är?
_AquA_ Nice film, mycket partiklar i vattnet där, ungefär 2:04 in i filmen så dyker det upp en annan ciklid, vet någon vilken art det är? Är det ingen flaggciklid även om den inte har den svarta randen vid sidan? :-/
PiaJo Bra form på den :) Här kommer en film på mina scalarar och dess akvarium, det är två kuber som står ihop :) http://www.youtube.com/watch?v=qMr3Q0Z79RY
_AquA_ Ful, snygg eller ? Denna hybrid av altum ! Det är ingen hybrid :) Det är en framavlad färgvariant utav scalare. Dessa är svårare att odla fram :) [/quote ]Bra form på den :) Här kommer en film på mina scalarar och dess akvarium, det är två kuber som står ihop :) http://www.youtube.com/watch?v=qMr3Q0Z79RY Snyggt! Är det odlingspar i den högra?
PiaJo Snyggt! Är det odlingspar i den högra? Tack! Det är ett lekpar som jag köpte för någon vecka sen, tanken är väl att jag skall kunna få lek på dem men tanken är inte att odla, utan bara trevligt att få se nån lek. Tror inte att de klara dra upp yngel när det finns tetror i karet och för att få ut dessa måste jag riva karet och det vill jag inte :)
FrePGun Bra form på den :) Här kommer en film på mina scalarar och dess akvarium, det är två kuber som står ihop :) http://www.youtube.com/watch?v=qMr3Q0Z79RY Faktiskt dina scalarkuber som fick mig att vilja köra scalarer i mitt Lido 200 istället för Tanganyika. Vad är de för mått på dina kuber? Ser ut som 50 50 50? Dina växter ser välmående ut. Kör du med co2 och gödning?
PiaJo Åh, kul :) Det är 50 kuber så det stämmer och jag kör knappt med pmdd i karet, pytsar i lite då och då bara och det är "dåligt" med ljus så jag är glad att växterna ser bra ut iallafall, men det är icke-ljuskrävande växter så det skall nog gå bra fortsättningsvis med :)
Molin Slänger ut en bild på en av mina vanliga, när jag ändå är på G ! Ja, rätt att det inte är hybrid, känns vara så genom att den inte förekommer i naturen ! Var dock ute efter en reaktion, måste rensa lite då en 6-8 diskus på väg in till nyår !
FrePGun Åh, kul :) Det är 50 kuber så det stämmer och jag kör knappt med pmdd i karet, pytsar i lite då och då bara och det är "dåligt" med ljus så jag är glad att växterna ser bra ut iallafall, men det är icke-ljuskrävande växter så det skall nog gå bra fortsättningsvis med :) Nice, du har PM!
Tindra Ful, snygg eller ? Denna hybrid av altum ! Den är så läcker tycker jag! Ska hämta mig ett gäng imorgon :)
_AquA_ Tack! Det är ett lekpar som jag köpte för någon vecka sen, tanken är väl att jag skall kunna få lek på dem men tanken är inte att odla, utan bara trevligt att få se nån lek. Tror inte att de klara dra upp yngel när det finns tetror i karet och för att få ut dessa måste jag riva karet och det vill jag inte :) Det är faktiskt bra att det finns tetror för då slipper hanen ta ut sin aggression på honan som oftast brukar hända med scalarer som leker. De lär nog kunna dra upp yngel efter ett par lekar. Fina i vilket fall! Vad är det för kuber du har? Någon speciell märke?