Boko Mina Scalare yngel av typen Red back/Peru (stod Dantum i affärn) Är otroligt söta men det är svårt att ge dom rättvisa med mobilkamera :) Dom är 4cm på höjden och typ 2.2cm på längden <3 http://www.youtube.com/watch?v=-4oY42R2pQo&feature=youtu.be Skickar med ett klipp på faster och farbröder http://www.youtube.com/watch?v=WbUNjIuneNw
Micke_A Här är några bilder på olika scalarer jag har haft. Ungdjuren på första bilden var från en kull jag fick för några år se'n. Den fjärde bilden visar en blå amazonhane som jag har nu.
FrePGun Pt scalare "Honey blue" Sådana har jag haft! Dom blir jädrigt granna! Simmar numer hos Wilhelm!
olof Väldigt snygga de där blue honey. Inte så blå kanske? I vart fall inte på bilden. Har VF Scalarer som leker hemma och de var sjukt snygga i morse. Jag vågade dock inte ta bilder eftersom jag var rädd att de skulle panika. De har just flyttat på larverna och det verkade vara ganska få kvar. mvh Olof
Hannesc Väldigt snygga de där blue honey. Inte så blå kanske? I vart fall inte på bilden. Har VF Scalarer som leker hemma och de var sjukt snygga i morse. Jag vågade dock inte ta bilder eftersom jag var rädd att de skulle panika. De har just flyttat på larverna och det verkade vara ganska få kvar. mvh Olof de ska inte vara mer blå. detta är tex inte en honey blue utan bara en blåscalare.
_AquA_ Pt scalare "Honey blue" Woooooooooooow!!! Är det odlingsvariant som heter Honey Blue eller är de så i vild form????
_AquA_ Det är en peruan om jag inte missminner mig Peru scalarer har jag sett och haft tidigare, men aldrig i den färgen. De brukar gå under namnet "peru altum" ... Åleds hade Honey Blue inne tidigare, men de verkar inte synas någonstans.
Micke_A Kan ju vara en korsning mellan Peruscalare, och blå amazon (en så'n som är på en av mina bilder).
olof Jag har 3 som enligt butiken är VF perualtum. Tycker dock inte riktigt de ser ut som det men de är snygga ändå Hane som spänner sig: 53551 (Miniatyrerna som jag inte tänkte ta med eftersom de är sneda är honan som vaktar yngel)
_AquA_ Jag har 3 som enligt butiken är VF perualtum. Tycker dock inte riktigt de ser ut som det men de är snygga ändå Hane som spänner sig: 53551 (Miniatyrerna som jag inte tänkte ta med eftersom de är sneda är honan som vaktar yngel) Påminner ganska mycket om P leopoldi.