Jonny 4489144892 Här är två bilder på en av mina skalarer. Dom är köpta som Surinam altum, har dock ingen aning om vad det sår för (gissar på försköning av namn precis som Peru altum). Jaja högresta o fina är dom iaf.
Molin Hitta dessa på angelfish.s hemsida, någon som har koll om dessa går att få tag på ? Går under namn pinoy zebra !!
DaRe Du de var verkligen makalösa. De skullejag vilja ha också. skulle passa perfekt med mina apistogramma i 720 karet!!
cichlids4fun Hitta dessa på angelfish.s hemsida, någon som har koll om dessa går att få tag på ? Går under namn pinoy zebra !! har du tillstånd att lägga upp deras bild här??
SamiMorabet här är min lilla skalar ^^ är det någon som vet vad för slags skalare det kan vara? 45898
Markus2254 När man kom hem från jobbet idag och skulle upp för att ge mat möts man av denna härliga syn :D 47387 mitt under leken dessutom.
Wilhelm 4489144892 Här är två bilder på en av mina skalarer. Dom är köpta som Surinam altum, har dock ingen aning om vad det sår för (gissar på försköning av namn precis som Peru altum). Jaja högresta o fina är dom iaf. De är lika lite "Altum" som Peru Altum. Surinam skalaren kommer från Surinam där de tydligen blivit "sjösatta" då ett plan från Manaus stannade på flygplatsen. Skalarerna stjälptes av i sjön nära flygplatsen. Fiskarna liknar Peruskalarerna. Vore intressant och få mer info hur det gick till och vad det egentligen är för en skalar. Snygg är den hur som helst.
kajp Hmm låter som samma historia med discus o rio Nanay http://www.aquatechnics.net/nanay.htm Vet dock att Jack Wattley gjorde försök att plantera att discus och kardinalteror i Surinam.
Wilhelm En skalar som jag gärna vill se bild på och irl är den sk Santa Isabell skalaren Pterophyllum cf.eimeki från Rio Cuiuini! Den som har sådana släng upp en bild!
kajp Hmm Trodde de som kallas SAnta Isabel skalarer kom från Rio Santa Isabel som skall vara ett biflöde i norra delen av Rio Negro http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?61292-Red-Angel&highlight=red+angel Sedan här är en film på de jag fick hem b3hIQEZl9HI Jag fick hem 60 stycken men de var inte lätta fenorna brände sönder ungefär som det brukar göra på VF altum men ett 30 tal blev bra. Den röda färgen i fenorna tonade dock ner sig i vårt akvarium så frågan är om det är en foder fråga. Men en mycket stor skalar o aggressiv mot sina egna.
Erik-Ahlander Hmm Trodde de som kallas SAnta Isabel skalarer kom från Rio Santa Isabel som skall vara ett biflöde i norra delen av Rio Negro Det är bara 20 mil emellan, vid rio Negro och nedströms Uaupes. Borde vara samma...
Ove-Planstedt Hmm Trodde de som kallas SAnta Isabel skalarer kom från Rio Santa Isabel som skall vara ett biflöde i norra delen av Rio Negro http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?61292-Red-Angel&highlight=red+angel Sedan här är en film på de jag fick hem b3hIQEZl9HI Jag fick hem 60 stycken men de var inte lätta fenorna brände sönder ungefär som det brukar göra på VF altum men ett 30 tal blev bra. Den röda färgen i fenorna tonade dock ner sig i vårt akvarium så frågan är om det är en foder fråga. Men en mycket stor skalar o aggressiv mot sina egna. Snyggt kar Kaj