Bjornsson
Klämmer upp en liten film också :)
1LFYKyImlBs
Bjornsson
Nu är även detta kar "inkopplat" till mitt 1-wire när och kan nu övervaka tempen :)
http://bjornsson.no-ip.com/smartphone/graph/Akvarium2_Temp_Day.png
Bjornsson
Igår så kom mina 6 små diskusar + 4st L411 =)
Diskusarna går för tillfället iett mindre kar för att få växa på sig lite mera och se hur de klarade flytten.
Även stora karet är nog färdiginrett, ska vara någon fler sten på botten och om man kommer på någon bättre möblering med växterna och rötterna, men det får växa fram eftersom =)
Bjornsson
Kommer en liten film här också =)
De är betydligt mer aktiv framåt kvällen precis när det ska till å släckas.
Maten jag ger dom är Tropical Discus Gran, fick med det av killen jag köpte dom av, de är lite skeptisk till det än, de kan prova men spottar ut det direkt igen och plockar det från botten ibland annars blir det kalasmat för räkorna.
Har även en burk JBLGrana Discus som jag köpte själv, men inte hunnit testa =)
aql2LXn-Cvo
DaRe
Snygga! Vad är det för Discus?
Ungfiskar, va?
Bjornsson
Det är Red scribbelt.
Ja de är ungfiskar, den minsta är väl runt 4-5cm och den största runt 7-8 kanske.
Samma föräldrar men ur olika kullar.
Bjornsson
Hänt lite de senaste dagarna.
Har blivit flytt till stora karet där de verkar trivas, den största kommer oftast fram till glaset när man kommer in i rummet =)
Alla äter vad jag kan se också =)
Kommer även några bilder på den största discusen och på karet i sin hel het :2tubsup:
Se och njut :D
DaRe
WOW du det var inte dåligt. Snyggt så det heter duga.
kul 1:a bild när den kikar fram mellan stråna.
Bjornsson
Tackar :)
Har en fråga till er diskusvetare :)
Har eventuellt ett diskus par på G men undrar hur de är ha dom tillsammans med mina små diskusar?
Bjornsson
Tog å handmatade mina diskusar :)
De börjar bli väldigt nyfiken på vad som händer i rummet nu, känns skönt :D
Men dom grisar ju ner som bara den när jag ger de räkmix, så de får de endast innan ett vattenbyte :)
SBG4NPz0Khg
Bjornsson
Kunde inte hålla mig igår när jag var förbi djuraffären, blev en lite diskus och 15 neontetror =)
Just nu går diskusen i karantänkar för att se hur den verkar må =)
Men neontetrorna blev ett roligt inslag i karet, kolglödstetrorna började röra sig mera också och stimma bättre med :D
DaRe
Stiliga. Isande färg på dem. Är det så kallt i Jamtland?
Bjornsson
Stilig, är bara en :)
Men ja det börjar dra sig ner under nollan och frosten lurar bakom varje krön :)