Grymt snyggt akvarium!!!
Tack DaRe!
[/quote
]gillar verkligen iden med att ställa två lika stora akvarier vägg i vägg o sedan köra två helt olika biotoper i dem. Att slippa vrida huvet ur led varje gång man vill titta i det andra akvariet. Snyggt blev det åxå. Ser kanoners ut Kajjan!
Ja, det är väldigt praktiskt. Snart ska det ena bli salt :P och då blir det ännu läckrare...
[/quote
]Ovanligt med så mycket Malawi upe vid ytan - men det är två bestämda herrar som delat upp karet mellan sig, är det så hela tiden eller bara tillfälligt.
Snygg "scaping" på karet.
/Robert
Håller med dig - det är inte där de ska vara och ej heller brukar vara, men de där tre (Zebran också) har delat upp karet ganska nyligen och då har det blivit så här. Men det är för mycket fisk i vilket jag varit medveten om från början. Det kommer att bli till att säga hejdå till ett antal. De jag vill ha kvar är Dimidiochromis compressiceps , Aristochromis christyi , Metriaclima zebra och Champsochromis spilorhynchus . Kanske är det också för mycket i slutändan. Vi får se. Tyvärr tycker jag det verkar som att Aristochromisen är lite för vek i det här sällskapet, annars är det en firre jag verkligen gillar. Helläckert utseende och jaktbeteende.
[/quote
]mycket tilltalande akvarium och speciellt ditt led-ljus bidrar till det tycker jag
Tack specmats! Som jag sagt tidigare: Mycket nöjd med LED-ljuset. 52x2W blåa och vita, dimbart LED med inbyggda fläktar. Inköpt hos Micke på Håkanstorp Zoo till verkligt vettiga pengar. Har en armatur till vardera karet och kommer att funka utmärkt till mitt saltkar så som jag tänker bygga upp det.
//Kaj