BjooorK Köpte en grupp Placidochromis sp. 'phenochilus tanzania', Lupingu för en tid sen, nån som har erfarenheter av dessa? Hur gamla och stora brukar dom vara innan hanarna färgar ut helt?:) Här är 3 av dom 4 jag har, alla ser likadana ut, storleken är väl cirka 10-15cm:)
DaRe Snygga var de i alla fall. Vi saknar artbilder för just dessa Placidochromis sp. "phenochilus tanzania" , lupingu så ös på så kan vi peta in någon bra i artregistret. Även artbeskrivning saknas så det vore ju trevligt. http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art_fangstplats.php?ID=1117&fangstplats=Lupingu&fp=02
olaJ Och här har ni några till på en lite äldre herre, ni får gärna använda dem till artregistret om ni vill DaRe.
olaJ Är de från Lupingu OlaJ? Minns ej faktiskt, det är ett bra tag sedan jag lade Malawi på hyllan, men det är i alla fall P. phenochilus "Tanzania". På den tiden jag fick mina VF fanns det inte fångstplats på dom, mer än just Tanzania.
BjooorK Då blir det att köpa en hane till helgen, ska inom Nols ciklidhobby nu på semestern bara hoppas dom har dessa inne:)
deelay Och här har ni några till på en lite äldre herre, ni får gärna använda dem till artregistret om ni vill DaRe. Sjukt snygga... dom e ju så underbara när dom ser ut så där.
BjooorK Skillnaden va större än va jag trodde;) ändå va dessa hanarna ett par cm mindre men riktigt fina:)
Pink_Tess Tänkte väcka den här tråden till liv lite istället för att starta en ny... nämligen lite nyfiken på denna ciklid. Hur är de i beteendet? Passar de ihop med relativt lugna ciklider tex. psedutropheus sp."acei" ? Tänkte mig 1+3 typ i ett 300L skulle det kunna funka tro? MVH// Rookien PinkTess
deelay Tänkte väcka den här tråden till liv lite istället för att starta en ny... nämligen lite nyfiken på denna ciklid. Hur är de i beteendet? Passar de ihop med relativt lugna ciklider tex. psedutropheus sp."acei" ? Tänkte mig 1+3 typ i ett 300L skulle det kunna funka tro? MVH// Rookien PinkTess Dom har ett trevligt beteende, inte allt för stökiga och dom passar med med acei, dock behöver dom på sikt ett större akvarium än 300 liter... i övrigt en otroligt fin fisk.