VisualDarkness Vackert, hur stora är ynglen? Väldigt olika men de största börjar nog vara 3-4cm, men jag tycker måttbesstämningen är svårt.
VisualDarkness Läckert att du kunnat låta de gå med föräldrarna så länge. Ser ut att vara rätt många också Vissa yngel börjar bli lite kaxiga mot föräldrarna men paret brukar tröttna efter ett tag och ryta ifrån så det är lite spännande att se vad som händer. :)
DaRe En något skakig film (hittar inte snabbplattan till mitt stativ) på karet så som det ser ut idag. Det gula ljuset vid leksnäckan är en lampa jag riktade dit så att man skulle se fiskarnai det annars mörka hörnet. ORueGTQQIkU Kollade igenom tråden lite och enormt mycket snyggare stenarna har blivit med alger på!
VisualDarkness Är det den enda arten du har i det akvariet? Eller finns något annat som lurar i vassen? Det är enda arten. Jag hade planer på ett gäng arter men så lekte altosarna om och om och om och om igen till det blev hyfsat full som det är nu.
DaRe Det är nog ett väldigt bra tips till vem som helst att hålla artakvarium för att just få upplevelser som att de drar upp ynglen själva till en storlek som detta. Grattis.
VisualDarkness Det är nog ett väldigt bra tips till vem som helst att hålla artakvarium för att just få upplevelser som att de drar upp ynglen själva till en storlek som detta. Grattis. När jag läste på om fiskarna stod saker som så "hanen jagar ibland ihjäl honan", "leker som snabbast var 2-3:e månad", "tar ett par månader till något år för att börja leka", "behöver andra arter för att bli aktiva" och inte minst "yngelrövare som tar sina egna yngel efter att de lämnat snäckan". Hittills stämmer inget av detta med mitt par. Tyvärr så stämmer tillväxttakten på yngel bra. ;)
DaRe Du de växer och frodas. Nu måste det väl ändå vara dags att avyttra en del för familjefridens skull. Har du åkt på cyano också, tråkigt!
VisualDarkness Fasen vad dammig den här tråden var! Nej, nu ska jag väcka den med bildbombning. Fiskarna mår finfint, ynglen växer och det enda problemet är att jag nästan börjar få svårt att skilja på honan och de största ynglen. Ser ni vilka bilder som är på hanen, honan respektive ynglen?
DaRe Ja det var på tiden din slöfock!! :zzz_40::zzz_40::grin_small: 3+4:e bilden uppifrån yngel? Gillar närbilden med draktänderna. Läckert!
VisualDarkness Haha, jag har suttit på fotograferingsforum istället på senare tid då jag lär mig det, men jag kommer tillbaka nu. :) Ja, huggtänderna är inte att leka med. De må vara ganska små men det svider rejält och blir rött när de får hål på huden, jag har provat. Det är inte lätt att se längre på bilderna så här är facit: Nänä, DaRe har bestämt icke!
DaRe Ähh du skulle ha väntat in fler svar. Jag hade i alla fall inte fel, men en himla massa missar hade jag också!