DaRe
Självklart är vi med i NCS men varför sugs just du in i detta, vad är det som ger dig mest bang for the buck?
Finns inte din anledning med ovan skriv ett svar.
/Nyfiken blå ;)
DaRe
Intressant status. Tänk på att inte jag eller någon annan kan se hur ni röstar. Jag skulle vilja se 200 röster eller mer!!!!
Sent via tapatalk
cfakvarielagret
Jag har röstat
Kajjjan
Hittade inte den, enligt mig, mest givna anledningen: Det är här man får veta vad man behöver veta för att bli en bra ciklidägare.
tege
Ett riktigt bra köp o sälj skulle kunna locka en del inbillar jag mig. Men det verkar inte ens vara med på kartan.
DaRe
Noll koll alltså, jehe
Sent via tapatalk
maltandis
Röstat!
Jag diggar Ciklidbladet, gillar även artiklarna om Tanganyika- och Malawicikliderna. Läser även de andra artiklarna, även om jag inte är så intresserad av SA och CA. Så länge Ciklidbladet finns kvar kommer jag gladeligen betala de futtiga hundralapparna för att få en högtidsstund 4ggr per år.
DaRe
Fler röster och kommentarer tack
Sent via tapatalk
Kjell-Fohrman
Kan du översätta frågan du ställer till svenska:P
Om nu NCS äger en massa fett så är väl det snarare en fråga som revisorerna borde kunna svara på varför NCS nu äger det;)
Mikael-W
Kjell Kan du översätta frågan du ställer till svenska:P
Om nu NCS äger en massa fett så är väl det snarre en fråga som revisorerna borde kunna svara på varför NCS nu äger det;)
:D:D:D
Svarsalternativ Annat: Jag vill inte missa all den härliga humorn här i Forumet.
DaRe
Hehe fråga era barnbarnsbarn ;)
Sent via tapatalk
Niklas-Olsson
Tycker procentsatsen visar lite galet jag ...blir liite mer än 100% om man slår ihop dom...vad händer om man kommer upp i 100% på ett svarsalternativ?
DaRe
Det är för att man kan rösta på flera alternativ, jag är ,est intresserad av relationen mellan staplarna.
DaRe
Fast iofs procenten borde väl bli rätt?? Bugg kanske?
DaRe
Det kanske är 61.11% av de som röstat som håller på ciklidgemenskapen.
Goran-A
Är man genuint intresserad av akvariehobby och ciklider så anser jag att det är en självklarhet att man är medlem i NCS.
För medlemavgiften på 295kr får man så mycket igen under 1år tycker jag.
Det är ju igentligen en spottsyver om man ser vad annat kostar i samhället.
Det motsvarar ex ca 20L bensin eller lite fika bröd eller en liten kasse med innehåll från sytembolaget, alla dessa ex är oftast slut efter en helg men medlemsskapet räcker i ett år.
Mvh Göran
Mikael-W
Niklas Tycker procentsatsen visar lite galet jag ...blir liite mer än 100% om man slår ihop dom...vad händer om man kommer upp i 100% på ett svarsalternativ?
Som David skrev, det är en Flervalsomröstning, dvs man kan i denna omröstning rösta för fler än ett alternativ, men antal röster visar då hur många personer som har röstat. Procenttalen räknas sedan i relation till antalet röstande, inte antalet givna röster.
DaRe
62 pers men hörni! 200 var jag ute efter!! Okey då 100!
Vi är väldigt nyfikna på vad ni har för åsikter ni som säger noll koll! Vad får er att vilja vara medlem vad har vi missat???
Ola-Svensson
Jag är med i NCS för att stödja (och då jag sitter i styrelse självklart verka för) NCS stadgeenliga mål men jag såg det som att vara med i gemenskapen och röstade på det (samt ciklidbladet och miljön).
Föreningen har till ändamål att:
* främja intresset för ciklider inom akvariehobbyn i de nordiska länderna
underlätta kontakt och verka för ett gott kamratskap mellan föreningens medlemmar genom till exempel tidningsutgivning, webbsida och stödjande av lokala grupper
* stödja internationellt samarbete inom föreningens intresseområde
* främja ett allsidigt utbud av ciklider på den nordiska marknaden genom exempelvis stimulerande av inhemsk seriös odling och prisvärd sund import
* stödja bevarandet av utrotningshotade ciklidarter och deras habitat
Edit: Detta var ett skrämmande torrt svar... :I
Rickard-Karlsson
Ncs
Det mest fantastiska med att vara med i ncs är all den kunskapen man får av att vara med.Även om man är nybörjare får man snabbt en god bas kunskap genom tips och råd från medlemmar med mer erfarenhet.
Att det finns en tidning för ciklid intresserade är ju bara helt fantastiskt.
Uppskattar ncs mycket.