Jag har bitit mig i tungan flera gånger att inte gå in i dom här trådarna,men jag kan väl bidra med lite agg. varg jakt i sverige är ju ett skämt, ända anledningen att decimera den svenska/norska/finska varg stammen är om den är så inavlad att den fysiska defekter. men då ska det ny introduseras gener från andra stammar, jag vet inte om alla som håller i en bössa fattar att hela poängen med vår "skyddsjakt" är att gallra ur i en genetisk svag stam och göra plats åt nya friska individer. Sen är det beklagligt att folk som skjuter älg inte fattar att vargen tillför älgenstammen mer en den förstör, och många älg jägare ser skogen och jakten som ett sätt att fylla frysen med gratis mat ,vilka jävla dårar ursäkta spåket, och om man kommer dragandes med saker som att vargen tar hundar etc, är man så jävla korkad ska man fan inte ha något vapen över huvudet taget, jägare skjuter fler av sina egna hundar än vargen tar, bilar kör på 100 gånger fler hundar en vad vargen tar, får jag höra om någon som illegalt skjuter en varg i mitt när område så kunde det lika gärna vara en pedofil i mina ögon och den personen kommer att få en oelastisk stöt mot ansiktet....
Exakt vad tillför vargen som gynnar älgstammen???
För dem som jagar älg, och försöker ha en stabil älgstam är vargen ett problem. De som har haft en hållbar jakt har nu älgtomt på markerna..
ÄR du så dum att du tror att det är gratis att jaga?? Det är fan så mycket billigare att köpa viltkött än att skjuta det själv.
Så du menar att den som jagat med löshund innan vargen kom, är en idiot om hunden blir tagen av en varg som nyetablerat sig på hans jaktmark?
Du kan väl för h.....e inte jämföra en som förgriper sig på småbarn med en som skjuter en varg, och hota med våld???