Wilhelm Jag går in och gillar på facebook. Men om den smakar illa tar jag tillbaka mitt gillande:) Det behöver du inte göra, för de är goda! Jättegoda!
Ove-Planstedt Sigtuna East Coast IPA. Systembolagets tiffälliga sortiment, 21,90 för 33 cl. Denna gillade jag, tack för tipset:)
Micke Kloster 2012 från Slottskällans Bryggeri, bra bra svensk tolkning av belgiskt klosteröl. Systembolagets tillfälliga sortiment, 31,90:- för en 33cl flaska.
Ove-Planstedt Kloster 2012 från Slottskällans Bryggeri, bra bra svensk tolkning av belgiskt klosteröl. Systembolagets tillfälliga sortiment, 31,90:- för en 33cl flaska. Den måste jag testa. Slottkällans Bryggeri är riktigt bra på att brygga öl.
Micke Ove Den måste jag testa. Slottkällans Bryggeri är riktigt bra på att brygga öl. Denna var inget undantag, passade utmärkt till en tapastallrik med starka ostar, lufttorkad skinka och salami.
Micke Ove En helt ok apa från st Eriks. Den har fått blandade omdömen i de recensioner jag läst, för prova en flaska i påsk.
Ove-Planstedt Den har fått blandade omdömen i de recensioner jag läst, för prova en flaska i påsk. Gör det. inget dåligt öl men inte heller något man minns. st Eriks ipa är mycket bättre.
Micke Smörpundet Porter från Nynäshamns Ångbryggeri. Systembolagets tillfälliga sortiment, 25,20:- för en 25 cl flaska.
Micke Cuvée Angélique från det belgiska bryggeriet Kleinbrouwerij De Glazen Toren. Systembolagets tillfälliga sortiment i höstas, 76:- för en flaska på 75 cl. Underbart god belgisk strong ale.
Micke Dags för påskölen, tyvärr finns inte favoriten Mikkeller Green Easter IPA med i årets påskutbud på systemet. Sigtuna Easter India Pale Ale, en bra IPA men kanske lite väl mycket maltsmak. Systembolagets tillfälliga sortiment, 31,50 förn en 50cl flaska.
Micke En liten besvikelse. Jämtlands Bryggeri brukar göra bra öl, men årets påsköl var slätstruket. Systembolagets tillfälliga sortiment, 25,30:- för en 50cl flaska.
Ove-Planstedt Ett special öl från Zeunerts. En blandning av lager och ale inte särskilt lyckat dock:(
DaRe Direkt från Belgien 70 cl . Riktigt riktigt god. 36451 Vet inte om bildlänken fungerar. Ölen är: Westmalle Trappist tripel 9,5% fermenterad (heter det det när den är mousserande?)
Micke Oppigårds Easter Ale, riktigt trevligt. Systembolagets tillfälliga sortiment, 26,50:- för en 50 cl flaska.
DaRe Oppigårds Easter Ale, riktigt trevligt. Systembolagets tillfälliga sortiment, 26,50:- för en 50 cl flaska. Kan bara hålla med riktigt god