Ola-Svensson Jag ska ta mig en sån här ikväll, fixck visst inget vidare betyg heller, den ser inte riktigt ut så i Sverige, men jag tror det är samma. Nyhet enligt info på bolaget: Missade denna. Vad är det för trams "export strength". Greene King har 3,4% om jag inte minns fel och allt är balanserat mot detta och så kör de i en massa alkohol för att vi ska kunna dricka den. Klart det inte blir gott.
Micke Organic Wheat från Bryghuset Brunstein. Bra dansk ekologisk veteöl. 17,90:- för en 33cl flaska på Systembolaget.
Micke Gonzo Imperial Porter från amerikanska Flying Dog. En fyllig och välhumlad porter, mycket bra. 29,90:- för en flaska på 355ml. på Systembolaget.
Micke X Porter en välhumlad Imperial Porter men en beska på 106 IBU. Ett smarbete mellan danska Midtfyns Bryghus och holländska Brouwerij De Molen. Mycket bra! 49,90:- i Systembolagets tillfälliga sortiment i höstas.
Micke Valborgsöl, det här var inte att leka med. Väldigt speciellt med vinösa toner och övermogna plommon i smaken. Bröderna Andersson's Brutala Super Saison från Monk's Porter House. 79,90:- för en flaska på 25cl, Systembolagets tillfälliga sortiment i höstas.
tege Valborgsöl, det här var inte att leka med. Väldigt speciellt med vinösa toner och övermogna plommon i smaken. Bröderna Andersson's Brutala Super Saison från Monk's Porter House. 79,90:- för en flaska på 25cl, Systembolagets tillfälliga sortiment i höstas. Brutal förstår jag, men smakade den gott då*-)
Micke Ruthless Rye IPA, en råg-IPA med hög klass som vanligt från Sierra Nevada. 33:- för 350ml på Systembolaget. Rekommenderas.
Micke Helsingborg Lakrits, 24,50:- i Systembolagets lokala sortiment. Med tillsats av lakrits från Lakritsfabriken i Ramlösa. Rund och trevlig smak.
Micke Dags att testa årets version av Systembolagets mest prisvärda öl. Det släpptes lite tidigare i år och är också lite färskare och fruktigare än tidigare. Mer åt dubbel-IPA än Barley Wine. 29,90:- för en flaska på 350ml.
Micke Ser också väldigt spännande ut, jag måste ut och leta. Är det beställningsvara? Den finns i de 40 största butikerna, se tillgång här: http://agent.nocrew.org/index.html?id=888&frombox=1 Den brukar sälja bra så skynda, annars är risken att du får vänta tills nästa årgång släpps.
DaRe Fasen också båda (Sierra nevada) fanns i Mörby centrum och jag gick ju förbi där idag!! Råg IPAn låter mest spännande i mina ögon...