Getingen Följande öl står på kylning till kvällens kräftskiva: Oppigårds Amarillo Helsingborgs Witbier Mohawk Unfiltered Lager Summer Edition Sierra Nevada Pale Ale Sigtuna Triple Hop Weizen Brewdog Punk IPA Oud Beersel Oude Geuze Vieille Det ska bli kul att höra av icke ölnördar vilket dom tycker passar bäst. Vilket öl föredrar du till kräftorna? Har inte testat det till kräftor men Sierra Nevada Pale Ale tycker jag är riktigt god. Dock var Torperdo varianten en besvikelse för mig.
Micke Har inte testat det till kräftor men Sierra Nevada Pale Ale tycker jag är riktigt god. Dock var Torperdo varianten en besvikelse för mig. Jag gillar torpedon, men till kräftorna passar pale ale'n bättre :) Det bryggs öl i vita huset också, och Obama delar med sig av recepten: http://www.whitehouse.gov/blog/2012/09/01/ale-chief-white-house-beer-recipe
Getingen En öl som jag blivit förtjust i på sista tiden är Brooklyn East India Pale Ale 22,90:- Är dålig på att beskriva smakar men tycker den smakar mkt humle och lite rökigt.
Micke Spooks Ale en ESB från brittiska Shepherd Neame. En ölstil som inte tillhör mina favoriter, men denna var helt okej. 23,90:- för en halvliter i Systembolagets tillfälliga sortiment.
Micke Schopenhauers Vilje från danska Djævlebryg. En välhumlad och bra APA. 44,90:- för en halvliter i Systembolagets tillfälliga sortiment.
zwenx Mitt första inlägg på ett fiskforum kommer att handla om öl ?! Haha. Tog precis en punk ipa o den satt som en smäck. Sitter o väntar på en leverans från pwss med bakgrund, pump o filter som ska ner i mitt 300 liters Malawiboende. Har ej bestämt vad ännu, skyndar långsamt.
Micke Mitt första inlägg på ett fiskforum kommer att handla om öl ?! Det är en bra början :D, välkommen!
Getingen Schopenhauers Vilje från danska Djævlebryg. En välhumlad och bra APA. 44,90:- för en halvliter i Systembolagets tillfälliga sortiment. Den såg intressant ut. Den måste jag testa :)
Getingen Idag har jag tagit helg och har än så länge inlets med Brooklyn Ljus Lager. Gillade den starkt, aning för lite smak. Mohawk Unfiltrerd October. Smakade mkt humle och lite grannbarr. Luktar som en julgran. Inte min typ av öl. Ska nu fortsätta med en klassisk Zlatopramen.
Micke Thornbridge Raven en svart IPA från det brittiska bryggeriet Thornbridge. Härligt välhumlat och friskt fruktigt, mycket bra! 49,50:- för en halvliter i Systembolagets tillfälliga sortiment.
tege Schopenhauers Vilje från danska Djævlebryg. En välhumlad och bra APA. 44,90:- för en halvliter i Systembolagets tillfälliga sortiment. En sån står på kylning. Själv tänker jag bli lite nostalgisk i kväll:S
Micke Maximus IPA en dubbel IPA från amerikanska Lagunitas Brewing. En besvikelse, inte alls lika bra som deras Pale Ale, för mycket sötma, för lite kolsyra och för trött humle. 23,90:- för 355ml i Systembolagets tillfälliga sortiment.
Getingen Igår blev det en Spaten München och en Old Speckled Hen. Spaten var smaklös och trist för min del. Old Speckled Hen var bättre men inget märkvärdigt. Var min pappas val då jag var hemma och käkade hos föräldrarna. Han och jag har inte riktigt samma ölsmak. Jag gillar när ölen smakar mkt, mkt beska och mkt fyllighet.
Micke Kosacken från Svenska Hantverksbryggeriet. En mycket bra Imperial Stout, mjuk och välbalanserad smak. 39,90:- för 33cl i Systembolagets beställningssortiment.
Micke New Dogtown Pale Ale från amerikanska Lagunitas Brewing. En välhumlad Pale Ale med mycket tropiska frukter, kanske något hög maltsötma. 20,90:- för 355ml i Systembolagets tillfälliga sortiment.