Det är jag som skapat malawiforumet och det har inget att göra med att jag har samarbetsproblem med någon att göra. Jag har fött upp massa ormar under 10 år och skapade då ett specifikt forum för det släktet jag pysslade med. Detsamma gäller forumet jag skapade nu. Det hade inte något att göra med samarbetsproblem där heller. Det var många uppfödare som skapade egna forum för att man tyckte det var roligt att ha specifika forum. Hade man olika släkten var man normalt medlem i flera olika forum. Det är möjligt att det är annolunda i fisksvängen men jag själv tycker det är kul med flera forum. Vem är det som har förklarat för dig att malawiforumet hade med ett samarbetsproblem att göra? Jag har hängt mycket på ett annat välkänt forum där jag fortfarande hänger och jag och admin där har aboslut inga samarbetsproblem då ägaren där t.o.m hjälpt mig och varit vänlig och tagit redo på info och tips och tricks jag undrat över. Jag antar att det är någon annan än ägaren som sagt till dig att det har med samarbetsproblem att göra? Skulle det ha med det att göra skulle iaf inte jag ha hjälpt den personen med sitt nya forum?
Mitt forum har jag verkligen inte skapat pga några samarbetsproblem. Det skapade jag för jag tycker det är kul att ha ett forum. Precis som att jag tycker det är kul att ha malawiciklider. Detta betyder inte att jag slutar i d andra forumen :)
Jaså inte? Är det någon annan på ciklider.se som har najt som nicname? Jag fick ett privatmeddelande från najt (på ciklider.se) med en inbjudan till det nya forumet och när jag frågade varför ett till? fick jag följande svar: hej. för att bla janne skall få möjlighet att kunna fortsätta skriva om sin odling som många verkar högst intresserade av.
Då frågar jag naturligtvis varför inte denna janne (som jag inte känner) inte klarar att skriva på de forum som finns och får till svar av najt (på ciklider.se) att det får jag fråga micke, som äger forumet, om.
Ursäkta mig då att jag tolkar najts (på ciklider.se) svar som att det är för att denne janne (som jag inte känner) inte upplever det som möjligt att skriva i de två befintliga forumen, att det således är en av anledningarna till att detta forum skapas. Och tydligen den främsta eftersom ingen annan anledning ges. Och är inte det ett tydligt samarbetsproblem som najt (på ciklider.se) anger som främsta skäl? Hur definierar du samarbetsproblem? Och hur definierar du den relationen som denne janne (som jag inte känner) har med de två befintliga forumen? Vad är det som gör att han inte känner att han kan skriva på något av de två befintliga forumen? Jag kan ha dragit en förhastad slutsats när jag sagt att det är på grund av samarbetsproblem, men då får du gärna klargöra det för mig.
//Kaj
Insåg just att denna malawiforums diskussion är off topic - ber om ursäkt för det.