Mike_Noren skrev:
citat:
Hm. I ditt inledande inlägg argumenterade du för att NCS skulle "göra något" åt de personer som enligt dig "förstör på forumet för andra medlemmar".
Om du inte vill att de skall kicka dessa personer, vad är det du vill att NCS skall göra? Censurera?
(Det är också lite ironiskt att du i en tråd som handlar om att du vill få folk kickade eller censurerade för att du inte tycker om deras åsikter, talar om "ökad tolerans och ödmjukhet inför andra medlemmars åsikter". Vad du efterlyser är minskad tolerans, från NCS sida.)
Man behöver inte "kicka" folk bara för att de stör i forumet! NCS kan skicka mail eller gå in i forumet med en vädjan om bättre agerande. I slutändan är det NCS och ingen annan som beslutar vad som skall göras, inte jag...och inte du.
Det är du, Mike_Noren, som alltid tolkar mina inlägg som du vill...det finns
inget skrivet om att jag vill att NCS skall censurera eller kicka folk så det där är bara påhitt.
Jag har absolut inget emot att andra tycker olika som jag, det är enbart stimulerande med diskussion och förhoppningsvis kan jag lära mig något nytt via den diskussionen.
Det är tonen i svaren, arrogansen och själva diskussionen som stör mig. Läs mina inlägg innan du skriver det du skriver, Mike_Noren.
NCS har ett ansvar för denna sida och för dess medlemmar. Jag håller med Ola Svensson att det inte finns någon som är i närheten av uteslutning. Det är inte det jag velat med detta för då vore denna diskussion onödig.
Mike_Noren skrev:
citat:Lättare att säga än att leva efter. Kommer du ihåg ditt svar till hutti i denna tråd? Du var väldigt nedlåtande mot honom för att han inte tyckte som du.
Jag kommer mycket väl ihåg mitt svar. "Väldigt nedlåtande" tycker jag är en saftig överdrift. Jag fick känslan av "Man ska inte kasta sten i glashus...". Nedan redovisas "hutti´s" svar på mitt första inlägg:
citat:?? Ursäkta men,åsikter får alla ha,eller?Sålänge inga personangrepp förekommer eller "fula" ord,Tycker bara: att ger man sig in i leken får man leken tåla,och inte ta till lipen bara för att nån inte tycker det samma som en själv,för att ha ett levande forum måste man stå ut med detta,för ett forum är till för att diskutera saker och debattera saker,inte för att tycka likadant alltid,Sen kommer man aldrig ifrån vissa personers "stresstålighet" som börjar lipa vid minsta motgång o hojtar om förbud o lösen o dyl,utan följ bara regeln inga person angrepp "fula" ord så löser sig det mesta!!!
Detta är en anklagelse att jag skulle vara en som tar till lipen direkt jag får minsta motgång. Den är inte generaliserande utan riktad mot mig. Att sedan sitta och skriva "åsikter får alla ha, eller?" när det är just det jag vill. Det är väl uppenbart att jag vill ha mer förståelse för andras åsikter.
Jag ville ha en konstruktiv diskussion här där ALLA (inkl mig) kunde rannsaka sig själv och kanske inse vilket beteende som förts här. Jag ville ta denna diskussion nu, då jag verkligen inte vill se en större försämring.
Att kommentera ett inlägg med "Citatet talar för sig självt" var kanske inte så bra, och om någon tagit illa upp så ber jag om ursäkt för detta. Jag måste däremot säga att den kommentaren var väl oerhört mycket tamare än vad vissa andra printat ned på detta forum.
Varför är det bara vissa "speciella" debattörer på detta ämne som svarar? Kan det vara så enkelt att de "speciella" känner sig träffade? Jag har givetvis en del i detta och kommer att försöka hålla en godare ton samt en mer öppenhet för andra människors åsikter. Däremot kan jag inte ta emot ord när man blir feltolkad eller missförstådd. Då måste jag ingripa. Jag skall däremot försöka att inte ge mig in i en diskussion där inget konstruktivt framkommer.
Jag hoppas att denna diskussion gör att vi nu kan avsluta onödigt tjafs på detta forumet och koncentrera oss mer på det vi egentligen är här för...
Stefan
375L Malawi
2st 105L
Ungdjur/Yngel
1st 16L Yngel