Wilhelm Idag när jag besökte akvarielagret, så fanns det ett par yngel av motoro rockor i ett akvarium där diskusarna huserade. De var stora som en handflata och är odlade av en Stockholmare tror jag. De är väldigt snygga och man får ett redigt habegär när man ser dem! De var lite svåra att filma, men en av dem fladdrade iväg i alla fall! :P Hade jag haft ett tomt akvarie med stor bottenyta, så hade jag kanske tagit med dem hem. Glömde totalt bort att kolla prislappen av all upphetsning! Passa på o kika på dessa underbara individer om ni besöker lagret! 8jMRUxLHUCQ
Rivulatus Åhhh vilket habegär jag fick... Nån som har erfarenhet av större ciklider med rockor, funkar det?
nicson De blir stora...1000 l är för trångt. Mycket giftiga och dessutom är hanen rejält aggressiv mot honan. Umgicks med planer att glasa in altanen och ha en 2 x 2 m damm med rockor men chefen har lagt veto. Kanske går att ompröva med tiden?
Rivulatus http://www.youtube.com/user/Leopoldi1973#p/u/6/THjnpOG5960 Imponerande samling du hade där!
Danne_K Motoro/Leopoldi blir sällan över 60 cm ...... Honan jag hade var strax under d på 3år. och då var det inge tendeser på att hon skulle växa saktare snarare tvärt om...
Getingen Antog bara att getingen funderade på att ha dom i AKVARIUM. Jag annars vet jag inte hur det skulle gå till :P
luppe Det mest intressanta är att jag startade en tråd om rockor för ett tag sedan och cf. akvarielagret var väldigt emot, om jag inte minns fel, att ha rockor som akvariefisk....Hmmm hur tänker man där......