Ola SjöJag har ett par regani och jag har tidigare haft nothophthalmus. Jag har inte sett någonting av de större arternas tuffhet hos dem. Mina regani bor nu i ett avdelat akvarium med måtten ca 55x40x40 och de visar aldrig någon aggressivitet mot de "slaskfirrar" jag har tillsammans med dem - en mosaikgurami (biotopriktigt?) och en Charax gibbosus. Jag tänkte mig några svarta fantomtetror, men det har bara inte blivit av. Jag skulle nog kunna vänta mig en hel del aggressivitet inom arten men ganska lite mot andra arter. Man bör nog inte ha flera arter av dvärggäddor i samma burk. En art skulle förmodligen dominera den andra allt för mycket.
I ett mindre akvarium kan de säkert bo med ex Laetacara-arter och medelstora tetror och i ett lite större kan jag mycket väl tänka mig dem med ex flaggciklider?
Som någon tidigare nämnde så kanske du kunde hjälpa med detta ? , Som ngn annan skrev så finns Regani på akvarielagret men är nog mer sugen på compressiceps eller nothophthalmus.
i en cirkus 300 tank vad skulle vara ett smart "upplägg"? , vad föredrar gäddcikliderna för miljö? surt vatten ? .
/ Rasmus