Erik-Osterlund
Nu har jag yngel från Lethrinops albus "Kande island"
Riktigt små men många...
chas
Äntligen har jag lek på mina Eretmodus cyanostictus efter flytten i december. Bättre sent än aldrig. =D
DaRe
Grattis, kul!
Rovarprinsen
Crenicichla regani , Manacapuru red shoulder scalare, microgeophagus(Fjärilsciklid), Discus(dom har rom för 4 gången får se om det blir nåt) och sen har jag lekande L15,L134,L136 och Sturiosoma festivum fast ynglena dör när dom är 1cm. Sen odlar dottern vildguppy från rio tocantin och röda svärdbärare...
DaRe
Salvinin med stort lass yngel denna gång. Väldigt hetsiga för första gången och svår fotade då de kastar sig i kring då jag kommer nära.
Alexander-Ylipaa
Uj uj så vackra de blir när det vankas lek för Salvini.
chas
Grattis, kul!
Tack!
Kom hem från jobb nu i morse och fick se att även det andra paret tuggar. Kul som attan!
chas
Snygga salvini. Är det en centralare?
DaRe
Jawohl, visst är det de. Tyvärr är min hanne en variant utan rött på maggen. De har okända fångstplatser vilket inte triggar mig lika mycket. Men visst är de vackra även hannen på lekhumör.
kajp
Laetecara araguaiae
Ji7TyJUi3_c&
Rogli
Här hemma åker mina Sajicor omkring med ett par hundra yngel som är ca två veckor.
I en annan burk upptäckte jag att Eldbukscikliderna lagt rom för första gången på glaset i ett undanskymt hörn.
johho
Här är en bild på Nkata Bay yngel. Det är 8 till antalet, tror det är 6 stycken på detta kortet, även om de kan vara svåra att se. De växer så det knakar och de är skitfeta :) De äter upp alla rester från L46orna.
johho
Idag har vi fyllt på detta akvariet med 15 stycken yngel av Aulonocara Röd Rubin.
MrFish
Skakade en Aulo.Kandense "blue peacook" idag. Ca 30 yngel kom ut. Väldigt små; reagerade över det. Eftersom jag har andra Auloc. också. Varför Jag nämner detta.Är för att jag haft 1!! hona i flera år. Jag snackade med Nicklas(Delay) på Akv.Leas. Och han råkade ha 2! ensamma hanar. Jag fick en av dem. Och resultatet blev en "skakning" idag :)
ps. Jag kommer ned med ett antal efter de växt till sej Nicklas ;-)
per-w
Har idag 2 v gamla discus yngel (Stendker Tefé), ca 30 st.
cichlids4fun
har frisimmande med mina scalarer och motaguense sen har mina gulbukar 2 kullar med frisimmande i samma kar
Oscar_
Det heta i min lokal just nu är väl Australoheros sp. red ciebal, Corydoras habrosus och Danio roseus VF som jag fått yngel på denna vecka :) Sen en hel del malawi, lite tanganyika och några sällskapsfirrar.
Mvh Oscar
56ovwal
Andra leken på mina Cyathopharynx foae Sibwesa igår. Hoppas på bättre lycka denna gången. Jag har ett antal arter nu som inte vill hålla tugget mer än ett par dagar :-( Blir väl till att fixa några äggkläckare om det inte blir någon bättring framöver.
hult87
lek med frisimmande Hypselecara temporalis har jag nu här hemma :) imponerad av hur bra de kan skydda sina yngel, i samma kar går hujeta, black ghost, eldål och lite annat men ändå lyckas de behålla ynglen!
DaRe
Vore kul med lite bilder på dessa lekar...