drd
I skrivande stund har mitt rödturkosa ena diskuspar lagt en kladd på en kruka i mitt 720, i samma kar har även en kull L333 yngel kläckts i dagarna och pappa mal ligger och fläktar för fullt i grottan :D
God jul på er !
DaRe
Trevligt att se att du är igång m,ed firrar, jag trodde du hade dragit ned en hel del på fiskeriet?
Jonny
En kull Geophagus abalios på uppväxt e väl det enda just nu.
DaRe
En kull Geophagus abalios på uppväxt e väl det enda just nu.
Läckert, yngelbilder vore ju riktigt kul att se!!
Wilhelm
Jag har lek på Julidochromis sp. "gombi" två par har nu kullar! De är riktigt söta de små liven!
Men svårfotade! De är snabba som blixten och inte ens stjärtfenan syns på bild!
DaRe
Jag har lek på Julidochromis sp. "gombi" två par har nu kullar! De är riktigt söta de små liven!
Jassådu såna sitter du och lurpassar på. Vi saknar bild på hane, hona samt yngel i artregistret!
Wilhelm
Då får jag väl putsa rutan! Hona o hane är inte så lätta att skilja på!
DaRe
Mina Guianacara geayi oyapock har just lekt men jag kunde inte spara några yngel då det var omöjliga att få ta på ens med sughävert.
Honan tog indem direkt i sin grotta bara jag kom för nära, fick inte ens med dem på bild trots snabbbilder.
4196641967
Nu ser det ut att förberedas för lek igen... De trivs bra mycket bättre utan Tahuantinsuyoa macantzatza paret som var väl tuffa.
DaRe
Var ett tag sedan det var en uppdatering här. Jag har nu lek på mina Apistogramma atahualpa . De har bytt lekhåla från under en flat sten till under en mopanirot. Jag hoppas jag kan få till någon bild denna gång. pH 6,9-7,1
Thomas
Tömde 3 demasoni honor i veckan. ca 60 yngel.
20 var sim färdiga, resten hoppar runt i en panikbyggd ägg studsare.
Än så länge verkar alla klara sig.
Banderad
I ciklidväg är det väl:
Heros sp. red shoulder
Thorichthys eliotti "Rio Manso"
Cryptoheros nanoluteus
Callochromis macrops "Ndole bay"
Julidochromis dickfeldi "Moliro"
Julidochromis ornatus "Zaire Yellow"
Som jag har rom/tugg eller väldligt smått på just nu.
/Jocke
Pierre_N
Kul! Är det dem som kommer från mig?
Wilhelm
Stämmer!
Pierre_N
DaRe
I ciklidväg är det väl:
Heros sp. red shoulder
Thorichthys eliotti "Rio Manso"
Cryptoheros nanoluteus
Callochromis macrops "Ndole bay"
Julidochromis dickfeldi "Moliro"
Julidochromis ornatus "Zaire Yellow"
Som jag har rom/tugg eller väldligt smått på just nu.
/Jocke
Callochromis skulle jag kunna tänka mig ett litet gäng av... :)
johho
Jag har konstant lek på Neolamprologus caudopunctatus i ciklidväg, sen mina L260 lekar en gång i månaden också.
Pierre_N
Kul johho, klarar sig några yngel på N.caudopunctatus?
Repen1
Jag är på jakt efter några "N caudopunktatus" Mille
johho
Mille, ruined soul säljer sina caudo, men han bor ju i Göteborg, så inte värt priset kanske att åka från norrköping.
Mina caudo bor ju med 13 ungddjur frontosa i ett 250, samt 2 n sexfaciatus.
Är inne på fjärde kullen nu, tredje kullen klarade sig jäkligt länge faktiskt, den levde nog i 4 veckor innan den sista försvann. Men med sällskapet, så Nej, inga yngel överlever men föräldrarna kämpar på.
DaRe
Kul tråd när det blir lite idéer som poppar upp oxå. :)