per-w
Diskus solid x snake skin
DaRe
Diskuslek är alltid spännande. Vore kul att se live. Men då kanske man först ska skaffa sig några såna firrar ;)
Alexander-Ylipaa
I lokalen är det nu lek och yngeluppdragning av:
Egyptisk Munruvare
Ancistrus
Sajica
Zebraciklid
Kopparbarb
Tigerbarb
Mosaikgurami
Guldfisk
Salvini
Krobia Xingu sp. någonting.
Svärdbärare Koi Tricolor / Röda
Platy
Guppy
Panaque sort, minns ej vilken art.
Wilhelm
Alexander Ylipää;858118I lokalen är det nu lek och yngeluppdragning av:....................
Ingen altum?:I;)
DaRe
Nä det var dåligt, de har ju simmat omkring i en vecka nu utan resultat. Vad gör du för fel ?
Jonny
Mina Pterophyllum scalare lekte igår, första ggn för detta paret. Så resultatet var ju inge bra men det kommer. O sen som vanligt lek på Thorichthys meekii . O Mina Geophagus proximus förbereder andra leken för fullt. Kan ju hoppas det går lite bättre denna ggn.
cfakvarielagret
Skakade en Frontosa
det blev 28 yngel ..... kändes som att dom var säljbara direkt
DaRe
Hahaha, det låter helt knäppt.
Affärsman ut i fingerspetsarna.
Kajjjan
Mina Silverdollartetra, eller skivtetra som de heter, leker ofta men idag var alla 11 involverade - samtidigt som påfåglarna bevakar veckans ägg.
//Kaj
Alexander-Ylipaa
Ingen altum?:I;)
Inte ännu. Men var inte orolig Wille, du får första tjing på kullen ;)
Cichlid-Power
Tänkte det kunde vara kul att föra lite kollektiv dagbok över vilka arter som leker "just nu".
Hos mig leker Guianacara geayi , Tahuantinsuyoa macantzatza samt Cryptoheros sajica just idag. Lite olika faser i leken bara, men alla har rom eller larver, ej frisimmande yngel.
Vad leker hos dig?
Hei David, det må være noe i luften!! Her har Guianacara owroewefi yngel, Guianacara sphenozona , Cichlasoma istlanum , Thoricthys helleri (Nututum) Thorichthyd auratus,og Tilapia bakossorium.
Cichlid- Power
DaRe
Wow, där var det gott om hormoner;)
Donkiwin
I 720 leker Ikolorna, Jullarna och multisarna.
Tyvärr verkar det bara som om jullarna vet vad yngelvård är, å andra sidan underlättar inte troffarna för multisarna direkt.
I 320 leker röd zebrorna konstant känns det som. Börjar bli orolig för att honorna inte hinner äta upp sig mellan gångerna, något tips på den punkten ?
Johan-F
I 720 leker Ikolorna, Jullarna och multisarna.
Tyvärr verkar det bara som om jullarna vet vad yngelvård är, å andra sidan underlättar inte troffarna för multisarna direkt.
I 320 leker röd zebrorna konstant känns det som. Börjar bli orolig för att honorna inte hinner äta upp sig mellan gångerna, något tips på den punkten ?
Tror inte att du behöver vara orolig över zebra honerna. Men prova om möjlligt med att sänka tempen ett par grader.
Donkiwin
Johan Tror inte att du behöver vara orolig över zebra honerna. Men prova om möjlligt med att sänka tempen ett par grader.
Blir nog svårt, kör utan doppis i nuläget men tack för tipset iaf
DaRe
Whohoo,
nu har jag lek på mina Aequidens sp. Janero Herrera! Hehe. Ska bli riktigt kul att se om de munruvar som det sägs. Om de håller rommen så pass länge det är deras första lek.
Bilder kommer... Men jag ska se film i kväll så det blir inte nu.
salmberg
Grattis DaRe.. Trodde du bara hadde en hona kvar. Var väl någon som dog innan?
DaRe
Jo (wow vilket minne) men jag fick tag på en hane Olof här på forumet hade en över :)
chas
Nu när jag kom hem från jobbet såg jag att mina P.polyodon
har vart i farten. En hona som va avlekt o hanen hade fullt upp med en till hona :D så två som tuggar nu
RobinH
Whohoo,
nu har jag lek på mina Aequidens sp. Janero Herrera! Hehe. Ska bli riktigt kul att se om de munruvar som det sägs. Om de håller rommen så pass länge det är deras första lek.
Bilder kommer... Men jag ska se film i kväll så det blir inte nu.
Grattis ser fram emot foto!:D