imported Geophagus brachybranchus har jag lek på nu tog inte ens 2 dagar innan honan tog in dem i munnen för ruvning. så nu äger honan halva akvariumet. bild på detta finns i jordätartråden.
Nicke-SA Såg nyss ett gäng yngel av Pelvicachromis subocellatus "Matadi". Första gången de leker hos mig. Har haft dem i 18 dagar.
DaRe Tog idag lite foton här är de :) Säger bara tiden gör allt :) Inredningen suger fett Kaj! :-| Men firrana var läckra särskilt vackert är det med yngel som vuxit på sig tillsammans med sina föräldrar!
HighwayStar Jag har lek på: 2st av frontosa-honorna (Brutus jobbar hårt) Flertalet Tropheus sp. Caramba Princessorna sprutar ur sig som vanligt.. Mina Vildfångade Altolamprologus calvus ruvar på ägg :D Nykläckta yngel från Lamprologus similis sen.. är det väl inge mera just nu :P Mvh Johan
DaRe 2 3 Lethrinops sp. "red cap" itungi port Här saknar vi bilder i artreg, vi har samma på huvudsidan för arten som för fångstplatsen och bara en hane.
DaRe Mina Guianacara geayi har frisimmare likaså ena paret Tahuantinsuyoa macantzatza det andra leker. Samt mina Paraneetroplus synspilus , Chiapas har lagt rom.
DaRe Denna eller hur: Pseudotropheus sp. "perspicax orange cap" , Ndumbi Vill du skicka in den i artregtävlingen uppskattas det. Vi har bara en bild på en hanne just nu. Upplösning 1000-1900 och max 1,9MB fil. http://www.ciklid.org/artregister/index.php
Robban82 Denna eller hur: Pseudotropheus sp. "perspicax orange cap" , Ndumbi Vill du skicka in den i artregtävlingen uppskattas det. Vi har bara en bild på en hanne just nu. Upplösning 1000-1900 och max 1,9MB fil. http://www.ciklid.org/artregister/index.php Japp det är samma självklart kan jag hjälpa till med lite bilder :) Skall sätta mig och fota lite när kan kommer hem så återkommer jag med bilder. //Robban82
RobinH Mina Guianacara geayi har frisimmare likaså ena paret Tahuantinsuyoa macantzatza det andra leker. Samt mina Paraneetroplus synspilus , Chiapas har lagt rom. Grattis Dare kul! Riktigt fina är dom oxå:)
DaRe Tackar jo det är riktigt kul, de har lekt en gång tidigare och frick frisimmare men endast en handfull och höll dem bara några dagar. Jag funderar på att satsa på dessa skönheter och H. carpintis om jag bara kunde hitta en hona till dem. Salvinisen är jag inte så nöjd med, det hade varit roligare med en viss fångstplats med en vackrare hanne, han har blir riktigt fulsnygg. Nåja, jag gillar alla, men känner att det är dags för konsolidering.
Jonny Najs, varit osäker på om mina Geophagus proximus verkligen var proximus. Men efter leken idag så plockade båda föräldrarna upp romen direkt, så nu känns man ett steg närmare att det verkligen e proximus. :)