fart66 Takk for det Wilhelm. Det ser ut som om det er mellem 40 og 50 unger. Litt vanskelig å telle :) De på bildene er noen unger som har stukket av fra flokken. Mor prøver å holde ungeflokken samlet i øvre del av akvariet. Hilsen Rolf
Rooster inget nytt under solen, men har precis fått frisimmande T. maculipinnis som jag planerar att dra upp för en gångs skull. får la se hur det går... :)
Tisse89 Hypsophrys nicaraguensis Mina Hypsophrys nicaraguensis , lade ägg igår! Hanen vaktar ingången och honan "tuggar" äggen. :) MVH
Jonny Mina discus håller på o förbereder lek för fullt, det e ett par av Alenquer. Så räknar med romläggning när som helst:D
Banderad Jag såg att ett av mina relativt nya T. eliotti "Rio Manso" par hade lekdräkt för ett par dagar sedan. Jag såg dock inga romkorn. Idag såg jag 20-30 sprattlare till min förvåning. De har väl inte rätt ut leken till 100% (lite få yngel), men det blir kanske bättre nästa gång. Lite roligt att de lekte och att det fungerade hyffsat med tanke på att det går dubbelt så många fiskar i det karet mot vad det kommer att göra om någon vecka när ett av mina 540-liters är städat och klart. /Jocke
Harmonia Kunde räkna in 62 st yngel från en Tetrastigma hona idag (http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art.php?ID=1725). Hon är bara ca 6 cm. Hur många kan det bli när hon är fullvuxen?
Rooster Inte lek på idag men dessa hade jag för några årsen som inte helt oväntat förökade sig som prinsessor gör mest. :) På bilderna ser man N. pulcher, en av de aggressivare prinsessorna enligt min mening.
Rooster Tekniskt sett inte heller "lek på idag" :) men har fortfarande kvar en liten batch av dessa, de är dock större idag (har inga nya bilder på dem just nu). Föräldrarna och de resterande ynglen är dock sålda. Detta är en av (om inte den snyggaste möjligtvis med undantag för N. gracilis) snyggaste prinsessorna tycker jag, nämligen N. marunguensis.
Nicke-SA Guianacara owroewefi samt 2 par Krobia xinguensis har frisimmande sedan några dar tillbaka. Kan bli yngel en del yngel. Blir nog att köpa ett kar i helgen så jag kan dra upp Guianacarorna.
DaRe Välkommen hit LeRoots!! Spännande, har du bilder vore det kul att se. Vilken art är det man brukar mena med viktoriazebra?
Ola-Svensson Amatitlania siquia , Laguna de Xiloa tre par samtidigt. Astatotilapia sp., Rovuma kanske 15 ruvande honor. Rätt festligt att båda dessa verkar leka främst på våren. (Rätt ofestligt att jag på våren inte har tid att ta hand om yngel)