nitraM Ja jag drar väl in en presentation jag åxå. Efter lite flyttar hit och dit i Svergie så har vi nu landat i Hedemora. Bor med sambo,2 barn (4 & 2 år),rottis,katt,lite ormar och nu var jag och köpte ett kompl 170 liters kar med lite ciklider. Har hållit på med ormar i ca 8 år. Allt från majsorm till tigerpyton. Har passerat några ödlor och spindlar åxå. Akvarium har jag länge velat ha,haft ett litet 55 liters som jag sålde. Men vips så hittade jag ett 170 liters. Ähh får väl fylla på med lite mera lite senare. Ha de bäst.
DaRe Plastväxter är inte min grej, men kan se ok ut u vissa sammanhang. Ofta ser man jänkare med burkar som har just detta i överflöd.
nitraM Nää jag har inte heller mycke för plast. Så de blir in med sten och nån riktig växt. Rötter/grenar...vad passar och funkar från naturen? Löv har jag läst nån som tipsade om,blir det inte skitigt av löv?
DaRe Grenar kan du ta från lövträd gärna hårda. Ej stenfrukter såsom plommon. Löv går bra men jag tycker nog det blir lite skitigt då de löses upp rätt snabbt ändå.
nitraM Jaha. Då har dottern fått ett litet 31 liters akvarium åxå. =) Ska fylla på med lite neontetror där tror jag. Eller finns det några små ciklider som man skulle kunna ha i ett 31liters. Postar en bild lite senare.
nitraM Då ska vi se om vi får upp någon bild på dotterns egenhändiga inredda 31liters. En nöjd Novah. Och ett par av hennes individer i akvariet.
Erik-Borjesson En liten grupp snäcklekare (Lamprologus multifasciatus ) kanske? Inte särskilt insatt i dem men de står på rätt så många ställen att de inte kräver särskilt stort kar :P