Update!
Allt gick åt pipan, jordätarna dog en efter en, tror akvariet var för nystartat... händelseförloppet var som sådant att en i taget slutade äta, låg nere på botten och flämtade sen efter någon dag hittades denna liggandes med uppspärrad mun... Sjukt frustrerande att se detta ske en efter en utan att veta vad man ska göra för att stoppa det...
Införskaffade efter att akvariet var inkört 4 st
Cichlasoma cf ornatum i stället och då blev mina serpatetror uppätna en efter en i stället...
Då aggressionerna mellan dessa fiskar var relativt stor köpte jag 4 st
Amatitlania nigrofasciata samt 6 st
Puntius mahecola som aggrodämpare, detta har fungerat över förväntan med ett problem, att jag har ca 15 st centimeterstora zebrayngel som vägrar bli uppätna.
Här kommer tre nytagna bilder (under dagtid, ursäkta reflektionerna)
Är riktigt nöjd med utseendet på karet som det ser ut nu, mer kvistar ligger på tork och har precis hällt i lite sten också. Väntar bara på att två stockar skall sjunka också de har flutit sen nystarten.
Höger sida:
Vänster sida:
Från kortsidan:
PS har även 4 brochis splendens där i som får plocka lite matrester.
Funderar lite löst på att eventuellt köra i lite javaormbunke för att få det lite grönt med gillar ändå det här icke gröna...
Filtrering i karet är en filterhörna med ca 1100 l/h fördelat på 3 cirkpumpar +
en aquael unimax 700 som drar genom filtermattan och blåser ut i motstående hörn.