_AquA_ Brorsan min lär nog älska denna tråd! Han har fastnat för saltvatten nu ett bra tag men vågar inte starta upp ett. Några tips du kan skriva ner? För och nackdelar? Kostnad? Obligatoriskt med två separata akvarium?
Bjorn1 Brorsan min lär nog älska denna tråd! Han har fastnat för saltvatten nu ett bra tag men vågar inte starta upp ett. Några tips du kan skriva ner? För och nackdelar? Kostnad? Obligatoriskt med två separata akvarium? Titta i början av denna tråden. Mitt Saltakvarium (inte de jag bygger nu m.a.o) är väldigt enkelt... men fungerande. :)
FrePGun Fruktansvärt välbyggt allting! Älskar när folk inte tummar på skapandet utan gör saker ordentligt!
Bjorn1 Fruktansvärt välbyggt allting! Älskar när folk inte tummar på skapandet utan gör saker ordentligt! Tack! :) ...får se om det blir klart i år... nej det blir det inte, men jag hoppas på att hinna köra igång det med saltvatten.
Bjorn1 Äntligen dags att provköra med sötvatten... 49596 ...inga rör verkar läcka! ..och allt fungerar som jag tänkt mig. :) 49597 Proof of concept! ...ska nog köra lite vit slimline på avrinningsboxen också. 49598 Är mycket nöjd med vattenvolymen som pumpas igenom systemet... 49599 Har lite jobb kvar för att få ner ljudet av rinnande vatten... 49600
Bjorn1 Erik ÖKanonfint bygge! Tack! :) ...det börjar likna på det jag tecknade upp i mina tankar för ett drygt år sedan.
Bjorn1 Om ciklidbladet hade varit en "Salttidning" så hade det kunnat bli en fin artikel! Mmmm.... de tre Hongi-hanarna som fick utforska det under tiden jag körde sötvattentestet... dog idag. :I
Bjorn1 Slimming Slimline! Tyckte Tunzes avrinningsbox i svart tog för mycket uppmärksamhet mot den vita Slimline-bakgrunden.... så jag köpte den minsta biten jag kunde hitta på Akvarielagret + en rasp på Claes Ohlson. :) 49635 49636 49637 49638 49639 49640