Ser finfint ut, inge mera nytt liv nu på ett tag. Ta det tipset från en som gått på pumpen i just det ärendet. Blenniden du du har där kräver algtillskott, dessutom är dom mycke duktiga hoppare, så var försiktig. Täckglas är ett måste den första månaden
Tack! (speciellt för dina råd!) ...är otroligt kul... känns som om varje nytt liv jag hittar eller köper blir en favorit! :) Vet ju så gott att jag ska ta det lungt och avvakta (och behöver få höra det hela tiden :) ), speciellt med fisk (det är ju inget fiskakvarium!), men min absoluta favorit i hela karet är definitivt mikro-gulingen nedan!
Har en Tunze Osmolator 3155 nu som ska monteras och sedan ska det primära fokus vara på stabilitet och att låta det mooogna (samt troligen på tekniken = Kanske en överinning & sump, kanske någon enkel LED "kvällsbelysning" och definitivt att flytta upp förgreningsdosor/sladdar upp bakom akvariet).
När det gäller Blenniden så får jag bara hoppas på att jag köpte ett extremt lat exemplar (trots att jag strosade runt i drygt 60 minuter och valde slutligen ut den som verkade mest aktiv :-|) ...för täckglas kommer inte (kunna monteras) på. Den såldes som "algätare" á 199,- & säljaren kunde upplysa om att den var "revsäker" och att det inte fantes något jag behövde veta om den... Jaja jag VET!! :D (men säg/skriv det gärna!)
Det värsta är att änn så länge så har uppstarten av saltet gått betydligt smidigare änn några av mina ciklid-/sötkar gjort! *-) ...vet att baksmällan lätt kan komma (speciellt om jag töjer för mycket på att följa de rekommendationer och råd jag fått...)
...första gången Christer (Akvarielagret) entusiastiskt berätta för mig hur enkelt (och billigt) man kunde dra igång ett saltkar som passade drömmen jag burit med mig sedan slutet på 80-talet (efter att ha memmorerat Svein A. Fosså & Alf Jacob Nilsens böcker) så skrattade jag rått bort det som säljsnack... men nu två år efteråt (när han äntligen lyckades övertala mig) så vet jag att han hade rätt, och nu är det bara upp till mig att inte klanta till det totalt... trots att jag töjer gränsarna).
Btw: Kan inte sticka händerna i karet numera utan att bli överfallen och få en noggrann genomgång av Fire-räkorna.