Wilhelm Härligt med 7 odlade Altum i karet ihop med 4 Blue Honey och ett gäng rödmunstetror! Fiskarna äter allt och är pigga som attan! Jag visade filmen för uppfödaren som var i Malmö och han sade "kongradulation! Very happy fish!" 2OPTIcOGXcg
Banderad Härligt med 7 odlade Altum i karet ihop med 4 Blue Honey och ett gäng rödmunstetror! Fiskarna äter allt och är pigga som attan! Jag visade filmen för uppfödaren som var i Malmö och han sade "kongradulation! Very happy fish!" 2OPTIcOGXcg Riktigt fina Wilhelm! /Jocke
aejohansson Hej! Är det äkta Altum alltså den som ska vara omöjlig att odla?? // Ann-Mari Den är inte omöjlig, bara väldigt svår. Kräver speciella vattenvärden för att trigga lek.
imported Hej! Hej! Jag vet att Sven Fornbäck för många år sedan odlade på just Altumscalar på den tiden var det bara han och någon till som lyckats, han filmade skrev ner och dokumenterade det hela. På den tiden hade vi Botkyrka akvariesällskap och Fornbäck var inbjuden som föredragshållare han visade hela sin film och berättade ingående om odlingen. Han sa också att han jobbat både dag och natt med att få odling,det som är det typiskt för äkta Altum är det sk hacket mellan munnen och ögonen // Ann-Mari PS Fornbäcks odling fick spalter i bla akvarietidningar
imported Hej! Hej! Är Willhems Altum den äkta så är det ju fantastiskt det öppnar nya dörrar för odling // Ann-Mari
kajp Du får nog uppdatera dig lite Annmarie Altum från Rio Iniridae i Övre Orinocco odlas på flera ställen idag. http://www.skalarezucht.de/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=63
Wilhelm Föräldrardjuren kommer från Rio Iniridae i övre Orinocco enligt uppfödaren eller rättare sagd odlaren! Lever mina djur om 1½ år, så kanske jag får en kull på dessa! :)
imported Hej! Hej! Det är bara att grattulera Wilhelm då när dom vuxit till sig säljer du väl 8 st till mig i paketpris, vi säger 1000 kr jämt // Ann-Mari
Wilhelm Hej! Det är bara att grattulera Wilhelm då när dom vuxit till sig säljer du väl 8 st till mig i paketpris, vi säger 1000 kr jämt // Ann-Mari För tusen spänn, får du bara en i paketet! :D
Barracudan Snygga, och bra tryck på växterna. Har haft en liten fundering på om det kanske går att trigga igång Altumen till lek med att ha vaniga scalarer tillsammans som leker? Borde kanske höja aggressionen och hormonerna.
kajp Snygga, och bra tryck på växterna. Har haft en liten fundering på om det kanske går att trigga igång Altumen till lek med att ha vaniga scalarer tillsammans som leker? Borde kanske höja aggressionen och hormonerna. Jag tog hem ett VF gäng Red Angels från Rio Santa isabell Ággressivare skalarer än dessa har jag aldrig sett. Det smäller hela tiden även om de går i stora tankar.
kajp Hej Alex F1 altum kommer från Ipoh o Tony Tan de Red Angel tog jag direkt från Rio Santa Isabell.
nicson Mycket fina altum. Har aldrig haft några men man ser ju skillnaden i kropp jämf med vanliga. Du behöver en Uaru till all sallad. Förvånande att rödmunstetrorna får vara ifred -mina skalarer skickade rödmunnarna till de sälla jaktmarkerna en efter en.