doohan Jag ger mina tropheus! Matar de vuxna 1-2 gånger om dagen beroende på kondition. Yngel fler gånger om jag har möjlighet. Räkmix Nls Spirulina flingor
Mikael-W 1-2 ggr om dagen här med. Och samma foder, dock huvudsakligen spiflingor och nls, räkmix bara då och då (ingen egentlig orsak, har bara blivit så, lättja kanske).
RobbanG Mikael 1-2 ggr om dagen här med. Och samma foder, dock huvudsakligen spiflingor och nls, räkmix bara då och då (ingen egentlig orsak, har bara blivit så, lättja kanske). exakt på samma sätt... men mest nls lite mindre spirulina flingor
tege Min egen räkmix kryddat med egenfångade mysisräkor någon gång i bland. Numera även en giva NLS per dag. Måste säga att vattenkvaliteten har blivit sämre sen jag började med NLS, vattnet blir snabbare grumligt än tidigare. Kanske ger jag för mycket 2 krm åt 30 talet vuxna troffar?
Pierre_N Räkmix (ca 30% räkor) och spirulinaflingor. 1 gång per dag, hade matat yngel och ungdjur 2-3 gånger per dag om jag haft dem hemma.
Morgan Matar huvudsakligen med havregryn, ca tre dagar, en gång om dagen, ibland två. Sedan en dag med NLS. Detta har funkat väldigt bra för mig. Mvh Morgan
Morgan Inget skoj här inte! Det fungerar alldeles ypperligt, och är billigt med. Dom blir helt tokiga när jag matar, så det verkar gillas. Leker ständigt, och det tar jag som ett tecken på att dom trivs.
Johan-F Till frukost lite spirullina flingor och sedan NLS Cichlid Formula till middag. En gång i veckan blir det Räkmix istället för NLS.