HakanM Så här mitt i mörkret så passar det väl med en tråd om akvarierelaterad humor Börjar med de i mitt tycke roligaste citaten på ciklid.org ”Ja nu tror jag inte att bara för att gurkmeja är gult så blir alla fiskar gula. Jag vet när jag matade med spirulina som är ruskigt grönt, inte blev mina fiskar grönare för det Janne” ( ur en disskussion om färgförstärkade foder ”Estland tog Guld i diskus! ”( En rubrik på ciklid.org, kommentarer överflödiga) Sen 2 som jag kommit på själv. Vilken Barb smakar bäst med socker . ??????? svar= Rabarb Vilken Tetra har en trivseltemperatur på 4 grader ??? Svar= Mjölktetran Fyll på
HakanM Lite långsökt denna men väldigt kul om man behärskar det finska och engelska språket Hitta på ett svenskt namn till denna labyrintfisk, Betta persephone
Mikael-W Astaxanthin sägs förstärka färgerna och öka leklusten. Åt en kur, men inte fan blev jag varken färggrannare eller kåtare av det.
PatrikMalmo Mikael, jag har också käkat det under en period, slog fel hos mig med. Tjejen undrade vad jag gjorde när jag gick in i ett tätt buskage och la rom...
Wilhelm Mikael Astaxanthin sägs förstärka färgerna och öka leklusten. Åt en kur, men inte fan blev jag varken färggrannare eller kåtare av det. Fungerar endast om man käkar ett stort antal ägg som värpts av astaxanthin utfodrade värphöns! B(;)
PatrikMalmo Finns en del benämningar jag tycker är lite småroliga. Höjdaren är cirkeltorsk (diskus). Gråa sillar är det en del som kallar sandlekarna i Tanganyika för (tills de sett ett gäng hannar i stöten...). En polare drog i princip alla mina fiskar över en kam när han kallade dem för "smått skit" (i relation till Malawi då).
HakanM Vilken ciklid har bäst syn??.............se bra cikliden såklart Vilken ciklid är populärast hos skådisar ?.............. Oscar förstås
LN Mikael, jag har också käkat det under en period, slog fel hos mig med. Tjejen undrade vad jag gjorde när jag gick in i ett tätt buskage och la rom... Hahahaha tamefan det roligaste ja läst här på forumet,,,, Patrik - 12 poäng
HakanM Varför har du lagt en kålrot i akvariet ? Jo det stod i artbeskrivningen för mina L-malar att de skulle ha en mjuk rot