Jonas_
Kikat runt bland tusentals tanganyikabilder senaste dygnen :) och sett att ibland hålls troffar ihop med Cyphotilapia frontosa , funkar dessa 2 arter ihop?? Jag menar frontosan ska väl vara en rovfisk eller har jag fel? Någon som har erfarenhet av detta, är isåfall mycket intressant med en grupp frontosa + tropheus i mitt kar :) tacksam för alla synpunkter kring detta!
/Jonas
johho
Den stora skillnaden på frontosa och troffar är födointaget, den ena är köttätare och den andra vegetarian. Och som köttätare kan man inte umgås med sånna som inte äter kött :) Men det är där i problemet ligger, att det är svårt att skaffa mat som passar båda. Frontosan tål annorlunda mat bättre än troffar, men nån av dem kommer inte få det den helst vill ha.
Jonas_
Jag har insett det..(tyvärr :) ) har lite svårt att ställa in siktet på vad som ska simma i karet men så fort rätta känslan infinner sig blir det fisk! Står mellan någon Tropheus eller tillbaka till malawi igen. (Dock varit sugen på Frontosa så länge jag haft akvarium men det projektet får nog vänta nåt år till :) )
/Jonas