kajp Jag har fått lite bilder från Hudson som kört igång årets fångstresor. Det är denna resa jag, tre andra svenskar o två norrmän skall följa med på i september 2012. Vilket lär bli en höjdare. Och nu till lite bilder som jag fått Hudsons tillstånd att publicer bl.a här. ;)
Banderad fler Riktigt kul att se dessa bilder Kaj. Grymma fiskar. Vilka färger på den sista fisken trots att den är upptagen från sitt rätta element. /Jocke
kajp Det är ju tanken o det går säkert också fint då vi har Hudson med oss hela resa. Den fångade fisken sorteras redan på fångstplatsen och de som skall vidare packas om som här i santarem för vidare transport till Fortalexe där Hudson har sin karatänsanläggning.
Bos Jag funderade också på det, Hoplarchus psittacus ? Du kan ha rätt att det är papegojcikliden. Det hade varit lättare att se firren framifrån tycker jag. Eftersom jag är med i september får jag väl kolla - innan vi äter upp den.
kajp När fiskarna kommit till Hudsons anläggning o Fortaleze så det dax för karantän samt att göra fisken akvarievan. De avparasiterade de 3 gånger med någon veckas mellanrum med metronidazol och mebendazol. De körs också in på 3-4 olika sorters foder. Under hela denna tiden går de i akvarium just för att bli akvarievana. Vad jag vet så är Hudson rätt ensam om detta. I vilket fall som helst så kanske fisken blir lite dyrare men det har man igen då det är sällan man tappar någon.
PatrikMalmo Gillar ju vildformer på det mesta, men detta klår ju hur mycket som helst... isses vilka färger på VF!! *impad* Var det blå Heckel du sa? *s*