Förlåt, det skall aldrig upprepas att jag frågar om något som jag vill veta mer om.
Tycker inte alls att det är fel att ta upp frågan, tvärtom, för det här med att sno och använda bilder på nätet är ett utspritt otyg.
Jag brukar då och då göra en googling efter de bildnamn som mina bilder i Artregiter har, och noterat att mina bilder dyker upp lite här och där på ciklidsiter, med merparten tillhörandes siter i östeuropeiska länder.
Jag har inga som helst problem att mina bilder används, men om de skall användas så skall fotografen framgå, och om man nu använder dem och inte sätter ut fotograf, så är det nästan sorgligt att man inte ens bemödar sig döpa om filnamnet som användes på källan man tog dem ifrån.
Har i ett antal fall kontaktat siter för att få fotografsnamn utsatt, och i vissa fall sker det medans i andra fall så struntar man högaktiningsfullt i det. Sedan är frågan om hur enträgen man orkar vara. Mycket mer än så tror jag inte att det är värt att göra, åtminstone inte på min nivå som fotograf. Att driva någon rättslig process är uteslutet från min sida.