Nille83 Pratade med glasmästaren för 1 vecka sen och gav han måtten till ett akvarium jag ville bygga, men har inte hört av honom. Därför jag börjar undra om det var omöjligt Ska se ut som hög kub, måtten är 60cmx60cmx60cmx60cm och höjden 120 cm 430 liter om glasmästaren räknade rätt. Måste jag ändra måtten eller skulle detta gå?
cfakvarielagret Pratade med glasmästaren för 1 vecka sen och gav han måtten till ett akvarium jag ville bygga, men har inte hört av honom. Därför jag börjar undra om det var omöjligt Ska se ut som hög kub, måtten är 60cmx60cmx60cmx60cm och höjden 120 cm 430 liter om glasmästaren räknade rätt. Måste jag ändra måtten eller skulle detta gå? den går utmärkt att göra i 15mm men inte i tunnare glas
Nille83 den går utmärkt att göra i 15mm men inte i tunnare glas Det låter dyrt :) Men det får kosta vad det vill för jag kan inte bygga det på bredden
Nille83 Blir nog kanon,låter lite jobbigt bara å komma åt botten när du ska göra rent. Har också funderat på det. Men man får väl uppfinna något :)
DaRe Det står ett kar med typ dom måtten hemma hos mig just nu 67x60x120 cm Har vi sett bilder på det? Hur har du fixat femhörning?
Nille83 Det står ett kar med typ dom måtten hemma hos mig just nu 67x60x120 cm Vad har du för tjocklek på glaset då?