jhes Johan Riktigt fina troffar! Några nytagna bilder på Ikolan hemma hos mig. Dom va snygga som f..:D Har dom så gula huvud? eller beror det på blixt/ljus mm.?
Henrik-P Ruggigt fin bild Johan! Ser ut att vara grymt fina troffar. Vad har du för varianter i garaget nu?
Johan-F Jhes, Bilden på Kapampan är väldigt likt i färgen mot hur den ser ut i burken....Skall se om jag får tid senare under dagen till att ta ett par bilder till. Henrik p, följande grupper har jag i dag simmande i garaget: Ilangi - VF Ikola - VF Bulu Point - SO1 Kambwimba - F1 Pemba - F1 Kapampa - VF Musanga - F1
jhes Johan Jhes, Bilden på Kapampan är väldigt likt i färgen mot hur den ser ut i burken....Skall se om jag får tid senare under dagen till att ta ett par bilder till. Henrik p, följande grupper har jag i dag simmande i garaget: Ilangi - VF Ikola - VF Bulu Point - SO1 Kambwimba - F1 Pemba - F1 Kapampa - VF Musanga - F1 Kapampan e också snygg! man det va Ikolan jag undrade om, har aldrig sett dom med så ljusa huvud;)
Johan-F Kapampan e också snygg! man det va Ikolan jag undrade om, har aldrig sett dom med så ljusa huvud;) Aha, under leken så blir honan nästan helt gul om huvudet (som en golden kiriza) och hanen får en gul fläck högt upp på pannan (bild 2 syns det tydligt). Riktigt kul och se hur de färgar om under leken.
Henrik-P Johan Henrik p, följande grupper har jag i dag simmande i garaget: Ilangi - VF Ikola - VF Bulu Point - SO1 Kambwimba - F1 Pemba - F1 Kapampa - VF Musanga - F1 Ett högklassigt garageinnehåll! Måste se över möjligheterna att inhysa fler troffegrupper hemma!
ciklidus Nu har jag köpt min andra troffe grupp, svårt att stanna vid bara en grupp... Äntligen fick jag tag på min favvo tropheus, T. Nkonde yellow!!.... Dom är ganska små, så bilder kommer längre fram.
doohan Har Du köpt dem i mina trakter)Långsand/Rullsand)? oavsett så är det en riktigt fin variant du valt! Nu har jag köpt min andra troffe grupp, svårt att stanna vid bara en grupp... Äntligen fick jag tag på min favvo tropheus, T. Nkonde yellow!!.... Dom är ganska små, så bilder kommer längre fram.
kattsta Du köpt dem i mina trakter)Långsand/Rullsand)? oavsett så är det en riktigt fin variant du valt! Dina trakter är vell Bollnäs
ciklidus Du köpt dem i mina trakter)Långsand/Rullsand)? oavsett så är det en riktigt fin variant du valt! Köpt dem från Kent på ciklidhobby, strax utanför göteborg. Väntat länge på dem, inte så vanliga ute i handeln tyvärr.
ciklidus Tycker fler borde lägga upp lite uppdaterade bilder, på så många olika troffar som möjligt... Alltid kul med bilder!
doohan Lite bråk Släppte ihop mina ikola hannar med honorna som gått i ett delat 375l (filtermatta) Honorna var smala så dom har fått äta upp sig ett par månader. efter ett par min så var det full fart med lite boxning längs ytan ala ikola style och lekförsök,,, Dom färgar inte 100 än men det kan bero på att dom gått åtskilda ett par månader ,,,Men dom är på G