Kjell Bara ett påpekande - det är väl inte på något sätt svårare att köpa. Däremot som du skriver så kan bara goldisar sälja.
Jag menade inte så. Jag menade som service för Goldmedlemmarna. Det blir svårare för dem att sälja. Då Zoopets nnonsmarknad blivit marginell har få intresse av att besöka den och det blir svårt att sälja. Eftersom det är så få annonser finns det inte heller så mycket att köpa, alltså svårare att köpa, för goldmedlemmarna.
För icke medlemmar är det omöjligt att sälja och svårare att köpa.
Kjell[/quote
]Anledningen till att vi ändrade var främst att det fuskades - många företag tjuvannonserade, många personer "uppdaterade" (dvs la in nya likadana annonser) sina annonser hela tiden (en del dagligen) för att hamna överst i listan senaste inlägg.
Det blev helt enkelt för mycket jobb med annonserna.
Vi kommer därför inte att i framtiden öppna vårt annonsforum för alla. kanske om det dyker upp något enkelt betalningssystem för småsummor (typ blocket). Om då ett antal personer vill lägga in samma annons om och om igen så är det upp till dom.
Onekligen tråkigt att det blev så mycket extra jobb. Ett betalforum är ju till stor del självsanerande men det saknas väl tekniska lösningar att köra det i mindre skala.
Kjell[/quote
]Har däremot ingen åsikt om hur annonsmarkanden skall skötas på denna sida och det är ju vad som skall diskuteras här (Zoopets annonser bör diskuteras på Zoopet). Eftersom jag är föreningsmänniska så tycker jag istället att "föreningsativiteterna" skall vara mer synligt. Håller annars med dig om att en första sida bör vara väldigt aktiv för att väcka uppmärksamhet
Jag diskuterar runt olika annonsforum och vet dessutom att du och Christian frekventerar detta forum emellanåt så jag tycker det är OK att debatera Zoopet här.
Jag tycker också att föreningsinformation självklart ska finnas lätttillgängligt på hemsidan men det är inte så bra med en första sida som har samma innehåll månad efter månad samtidigt som det händer massor på sidan.