DaRe Spana in cichlorna i artregistret och fortsätt känna suget!! http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_slakte.php?ID=60
jinnarparen Spana in cichlorna i artregistret och fortsätt känna suget!! http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_slakte.php?ID=60 hmm, jag ser att vår före detta forumvärd Jarinen har begåvats med en egen art; Cichla jariina Imponerande, hur gjorde du Jarinen?
Robidobban Det är ettfettbranamn ni ska tacka (tror det va han som skrev artikeln om dats i ciklidbladet), jag kopierade bara texten och la in den här ;)
GOONI Köp 10 så hetsar dom varann men det är värdelöst att dra yngel i stora burkar då dom inte hittar maten Det är 375 liters eller ett 54 liters jag har tillgång till. Kanske skulle börja i 54 litarn så man ser att alla äter och mår bra?
Zten Får hoppas att det är Ocellaris och inte Monos då. :) Göd på allt vad du orkar, strunt samma vad de äter när de är så små, så länge de äter något alls första dagarna. Så du inte hetsar om att de ska ta pellets det första de gör. Men å andra sidan, vanliga och billiga Cichlor brukar äta allt. Mina två monos äter pellets som grisar, medans övriga Cichlor här hemma är mer luriga.
GOONI Hoppas på ocellaris... kommer från imazo vet inte hur rätt dom brukar ha? Dom får nog hamna i mitt 60 liters till att börja med, så man ser att dom äter och verkar må bra....
Zten Det kan nog absolut vara Ocellaris, men just Ocellaris som visar sig vara Monos är inget nytt precis. Jag hade testat både röda mygg, små små räkbitar och kanske strömming. Det som är fördelen när du får hem så många, äter en så är de andra inte sena på att följa efter. Jag fick igång mina små Temensis med daggmask i början, så de fattade var maten kom ifrån.
Robidobban Då är det nog mono du har köpt. Men det får vi se när dom har blivit 10 cm eftersom ocellaris får röda ögon vid den storleken.
DaRe Lite tröst kommer här: Allt som behövs för att vara fiskare är tålamod och ett bete. Att få allting behöver inte nödvändigtvis innebära att man får allting genast. Den som går i sakta mak, går frisk och kommer långt. Italienskt ordspråk Den som har tålamod har allt. Den tålmodige frodas och den envise vinner. Ordspråk från Färöarna Den, som äger tålamod, äger allt. Ordspråk från Nigeria Det fanns en tid då tålamodet upphörde att vara en dygd. Det är länge sedan. Charlotte Perkins Gilman (1860-1935) Det som kommer sist i påsen kommer först ut. ?? Där ingen nyckel passar, där öppnar tålamodet. Svenskt ordspråk En frisk, vuxen, manlig tråkmåns konsumerar varje år en och en halv gånger sin egen vikt av andra människors tålamod. Ett uns tålamod är värt mer än ett skålpund förstånd. Ha lite tålamod! Väderkvarnen ger sig aldrig iväg för att söka efter vinden.
GOONI Äntligen fick jag mina cichlor. Har nu nio stycken små godingar i min 375a.. Fick dom precis att ta lite röda mygglarver, när en väl fattade att det var mat var dom andra inte sena på att följa....