Hiru Jag har just nu 2 compact 1000 och känner att det inte är tillräckligt drag i karet. Är nu inne på att köpa in en eheim 1260 och behålla 1 compact. Behåller kanske båda om jag får plats med i min aquaterra modul... Frågan är då om det räcker med 3500 l/h i ett malawikar och såfall om man får plats med en eheim 1260 i en modul T från btn?
Hiru Ja det kan jag tänka mig att den är. Läste nämligen att den är ganska tyst. Köper man eheim så vet man ofta vad man får...
aejohansson Ja det kan jag tänka mig att den är. Läste nämligen att den är ganska tyst. Köper man eheim så vet man ofta vad man får... Har min i sovrummet och tycker den låter. Saltvattenspumpar som aquabee brukar vara bra
jeppehb Jag har två stycken Eheim 1260 och två 1250 i mitt kar... knäpptyst. Det viktiga är att pumparna inte ligger mot modul eller bakgrund, då uppstår vibrationer.
cfakvarielagret Jag har just nu 2 compact 1000 och känner att det inte är tillräckligt drag i karet. Är nu inne på att köpa in en eheim 1260 och behålla 1 compact. Behåller kanske båda om jag får plats med i min aquaterra modul... Frågan är då om det räcker med 3500 l/h i ett malawikar och såfall om man får plats med en eheim 1260 i en modul T från btn? Hur stort är akvariet
cfakvarielagret Jag skulle ha nämnt att den är På 540L :) För många Eheimpumpar höjer temperaturen i akvariet jag gillar också aquabee 3000, det finns även bra filter till dessa
Hiru Jag har två stycken Eheim 1260 och två 1250 i mitt kar... knäpptyst. Det viktiga är att pumparna inte ligger mot modul eller bakgrund, då uppstår vibrationer. Jag har tänkt o fylla på med filtrermatta så den inte ligger direkt mot men frågan är Om det räcker med tanke på att det kommer att vara lite drag i pumpen och att modulen inte är den största...
Hiru För många Eheimpumpar höjer temperaturen i akvariet jag gillar också aquabee 3000, det finns även bra filter till dessa Ska kolla upp de. Är de i samma storlek som Eheim? Annars får det kanske bli en compact 2 eller 3000
cfakvarielagret Ska kolla upp de. Är de i samma storlek som Eheim? Annars får det kanske bli en compact 2 eller 3000 Dom är lite mindre o bättre passform för rör
Hiru Dom är lite mindre o bättre passform för rör De är ju dessutom billigare. Räcker det med en sån och en eheim på 1000L/h. Har ju läst en del om att det ska vara lite drag i Malawi kar.
cfakvarielagret Har ju läst en del om att det ska vara lite drag i Malawi kar. med den meningen är du som en politiker du kan mena lite drag eller lite drag ..... som mycket drag
Hiru med den meningen är du som en politiker du kan mena lite drag eller lite drag ..... som mycket drag Sant. Jag menar mycket drag:)
Hiru Är eheim 1060 föregångare till 1260? Såg en annons nämligen men kunde inte hitta nå som sålde den i butik