Jeg er for tiden på jakt etter Apistogramma diplotaenia og Biotoecus sp. (alle av interesse). Jeg jobber i en lokal zoobutikk her i Bergen, Norge, og håper å få tak i disse fiskene via en av mine leverandører. Men, de er som kjent ikke så utbredt i vår hobby, så jeg må helt klart lete en stund for å finne dem.
Er det noen av dere som har disse fisker, og er villig til å la noen finne veien hit? Eller kanskje noen har tips til hvem jeg kan kontakte?
Jeg vet at Aquarium Glaser i Tyskland nylig fikk inn noen VF A.diplotaenia, men jeg er ikke kunde hos dem for tiden. I det minste betyr det at nye eksemplarer er i hobbyen. Jeg er også kjent med at arten odles av en dyktig oppdretter i Indonesia. Ingen av disse løsningene er lette å benytte seg av for min del akkurat nå. Derfor lurer jeg på om det er noen i Sverige eller Danmark som driver på med disse fiskene?
-Haakon
En kompis till mig odlade båda arterna för 6-7år sen och sålde i svenska affärer så det borde ha funnits ganska mycket då iaf, vet dock inte om han har dem nu för tiden, det bästa tipset jag kan ge dig att kontakta zoomässan i kungsbacka han brukar ha ganska ovanliga dvärgisar, och möjligtvis södermalms zoo i stockholm eller vad den nu heter han kan kanske oxå ha dem, kolla annars akvarielagrets fisksök där kan alla beställa lite långt för dig att hämta kanske....... men är det inte nån tjeck som säljer glasers fisk i sverige oxå?