Mallawii Hej! Är nybörjare och tittar lite på sydamerikanska fiskar till ett 240 liters akvarium. Skulle vilja ha lite större fiskar med färg. Någon som har förslag? Skulle jordätare vara ett alternativ finns det några som passar i ett 240 liters akvarium?
Mallawii Skulle den kunna gå i ett 240l? Den var väldigt fin. Tack för du svara! Någon som har tips på andra färgglada ciklider? :)
imported Geophagus camopiensis Är ju trevlig lite mindre och trevligt betende:) Allt fungerar :) Men d allra flesta jordätare vill ja runt 500L
affealien Geophagus sp. "pindaré" och Biotodoma wavrini (orinoco jordätare) är ju några av de mindre sorterna av jordätare som kanske skulle passa. Men bottenarean är viktigare än volymen för dessa eftersom det är där de tillbringar livet i jakten på mat.
DaRe Geophagus camopiensis Är ju trevlig lite mindre och trevligt betende:) Allt fungerar :) Men d allra flesta jordätare vill ja runt 500L Den vore grym om man fick tag på den!
DaRe Guianacara geayi diggar jag och de går utmärkt i det karet, 2 par till och med och då kan du få se lite extra i beteendeväg!
imported alla svaren åvan är kanon bra :) Guianacara geayi dessa är ju helt underbara :) Hur är dem o få tag i nu ? Det är ju så varierade med jordätar utbud. Men man har märk att senare tiden har intresset ökat igen för dessa underbara fiskar
imported Geophagus camopiensis Såg jag för någon månad sedan Tror det va på tjeckien listan på den lokala butiken
imported Va in på butiken idag. Den gick inte längre att få tag i från deras lista:(:( Så till 240 L skulle jag med rekomendera Guianacara geayi Dock fanns inte denna heller på deras lista:(