Hur tycker du färgen i fisken påverkas i de olika uppsättningarna? Inbillar mig att de skillnaderna är svåra att förmedla genom kameran som det är nu.
I övrigt tycker jag bild 2 har den mest behagliga temperaturen, fastän den har ganska mycket blå i sig.
Alla LED uppsättningar är mycket bättre än mina rör och tar fram färgen och ger en helt annan kontrast i karet.
Svårt att säga då jag skiftar uppsättningen av ledkombo med någon timmes mellanrum. Dels så blir troffarna lite skärade en stund innan de vänjer sig och jag behöver koppla om. Man skulle ha ett antal olika uppsättningar så att man kan jämföra lättare men de har jag ingen lust att sätta ihop.
Tycker att sista uppsättningen är den bästa hittills (10000k+6500k vita+blå), åtminstone för gul/svart fisk (Ikola).
Tänkte ta bort en av de blåa leden (uppsättning bild 2) och prova innan jag börjar provar på andra kar med andra färger på fisken.
Kameran avbildar färgerna bättre än verligheten. Det är inte riktigt så blått eller rött som exempelvis bild 1 respektive 2 är på fotot i inlägg #40 i verkligheten.