johho
riktigt snyggt! har själv planer på några L200 :)
hoppas du hittar de sista Tapajos !
Ja helst vid liv, men iaf så att man kan slänga dem om de ligger och ruttnar.
johho
Alexander Ylipää;869125Fint som (portions)snus!
Danke ser ghut!
johho
Hittade en orange head bakom modulen, fattar inte vart hålet är. Stendöd var den iaf.
DaRe
Hur stora är de? Otroligt var fiskar kan ta sig om viljan finns
johho
De är 7-8 cm ungfär. Ja de är duktiga på att hitta sig in.
Jag torrlade akvariet för nån månad sedan och tätade de hål som fanns trodde jag. Men måste finnas ett längst in i hörnet fortfarande. Ska se vid nästa vattenbyte om jag kan trycka in filtermatta där.
johho
Rengjorde bakom modulerna nu och hittade minsann ett hål och 2 döda tapajos, en saknas ännu, men den lär ju vara där bak någonstans död. Nu har jag iaf täppt igen hålet med filtermatta, så hoppas inte det kommer försvinna mer fiskar nu.
hult87
tråkigt :/
johho
Här nedan är det tre kort från akvariet. Försökt ta kort på Orange Head men de rör sig hela tiden, så ni får stå ut med L200 sålänge, de sitter iaf stilla :)

DaRe
Härliga bilder!!
Vore kul med bilder på Geosarna, saknar mina en del :'(
johho
De står ju aldrig still Dare! :) De blir kanske lugnade när de blir större, men nu är de fan överallt! :)
Jonas_
Håller med föregående, grymt fina L200!
johho
Tog lite kort ikväll, men fick inte alls till kameran lika bra, får nog köpa en extern blixt så jag kan få till lite ljus i karet när jag tar kort.
Men här kommer iaf en helkarsbild och malarna har börjat äta squash. Så nu ska de iaf inte svälta. Men då detta är ett ciklidforum så har jag försökt få tag i Orangeheadsen, men bättre kort än så här blev det inte. De är fasen så aktiva när de är små, värre än troffar tycker jag :)
johho
Denna helgen har jag fyllt på akvariet med:
3 stycken L142
6 stycken Diskus - Blå turkos?
stavhem
Härligt, karet är lika fint nu som när det var tanganyika i det. skulle vara kul med bilder på nykomlingarna. ;D
johho
Här kommer bilder på helgens inköp.
DaRe
Inte att leka med!
johho
Nu är fiskbesättningen klar. Typ :)
Det har landat på:
5 * Geophagus sp. "orange head tapajós"
5 * Symphysodon discus "lite olika varianter"
5 * Mikrogeophagus ramirezi
23 * Hyphessobrycon pulchripinnis "Citrontetra"
8 * Corydoras "Venezuela Black"
8 * Corydoras Panda
4 * L200 "High Fin"
1 * L142 "Snowball Pleco" (2 har dött för mig i nån svampsjukdom)
DaRe
Härlig mix
johho
http://www.youtube.com/watch?v=qJLT6LL6vAI&feature=plcp
Här är en film på karet som det ser ut nu.
johho
Efter att ha haft lite problem med nån svampsjukdom på 2 av L-malarna som tyvärr fick sätta livet, samt lite revirstrider som resulterat i 2 färre L200 så har karet nu stabilicerat sig. Alla fiskarna är konstant hungriga och de har börjat växa på bra.
Kul när man det bara flyter på så.