Wow asläckert !
Jag antar att det är helglasat.
Viktigt att hörnen på diagonalen är i samma höjd annars får du brytkrafter som kan få burken att knäckas. 45x45 låter kanske lite lite men det viktigaste är nog att se till att bänken är kryssad ordentligt så den inte "vickar"
Insignis kul! Alf Stalsberg har nyss fångat såna i Colombia som var väldigt gula och fina om jag fattat rätt!
Jo efter att ha sett mats filmer med flaggcikliderna så blev jag lite småkär i dem och passar ju perfekt att fylla övre delen av karet när jordätarna nästan bara håller sig på botten.
Det kommer vara ett helglas akvarium och efter snackat med lite folk här och var bestämde jag mig för att öka storleken på reglar. Priset är ju inte direkt högt på dem ändå så bättre att vara säker. Blir 45x70mm eller 45x95mm. Blir det de senare så kanske jag slipper kryssa allt också, hoppas på det i alla fall.
Blir också att köpa någon bänkskiva som du säger och tror jag kommer köra liggunderlag som tryckutjämnade bara för de är snyggare med svart än vitt under karet. Sedan smular inte liggunderlaget om man kommer åt det.
Drog ihop en snabb ritning på bänken med 45x75mm reglar, hade nått hjärnsläpp och körde 75 istället för 70.